כדורסל
כדורסלצילום: פלאש 90

למדו ממפעל היורוליג. בתום דיון ארוך, החליטה היום (שני) הנהלת איגוד הכדורסל לאשר את החלטתה הקודמת מלפני חודשיים ולסיים באופן סופי ורשמי את עונת 2019/20 של הליגה הלאומית בכדורסל.

הדיון התקיים היום לאחר שבית הדין של האיגוד ביקש לקיים דיון נוסף. לאחר שבמשרד הבריאות נותרו דבקים בעמדתם שלא לאשר פעילות עם מגע לפני ה-14 ביוני בליגות הנמוכות, ומאחר שלא תיתכן אפשרות של בידוד לשחקנים פעילים בליגות הללו בשל העובדה כי הם עוסקים בעבודות נוספות לפרנסתם, הוחלט שלא לנהוג כמו מנהלת הליגה הבכירה ולא לחדש את העונה.

על פי החלטת הנהלת איגוד הכדורסל, בליגה הלאומית תהיינה 2 קבוצות שיעלו אל הליגה הבכירה על אף סיום העונה מוקדם מהצפוי, כשאלה יהיו בני הרצליה והפועל חיפה, ובצד השני של הטבלה אף קבוצה לא תרד ליגה.

במנהלת הליגה הלאומית בירכו על ההחלטה לסיום העונה ועל העפלתן של הרצליה וחיפה אל ליגת העל כשאמרו כי "מנהלת הליגה הלאומית רוצה לברך את כלל הגורמים שלקחו חלק במאבק החשוב שנשא פרי – עלייתן של שתי קבוצות לליגת העל ומאחלת הצלחה ובריאות איתנה לכל משפחת הכדורסל".

בהפועל חיפה, קבוצת האוהדים השניה שתשחק בליגת העל בכדורסל, אחרי הפועל תל אביב, שמחו מאוד על העפלתן לליגה הבכירה ובפוסט מרגש כתבו: "אנחנו כותבים לכם עם דמעות בעיניים ולא מאמינים - הפועל חיפה חוזרת לליגת העל!".

"לפני קצת פחות מעשור היה לנו חלום, קבוצת כדורסל משלנו. אחרי שנים ארוכות של תלות באנשים אחרים, שנגמרו תמיד בהתרסקויות שהביאו אותנו לתהומות חדשים, החלטנו לקחת את גורלנו בידינו - הפועל חיפה בבעלות אוהדים.

אז, זה היה נראה כמו חלום רחוק. מעט יומרני. עברנו דרך ייסורים קשה במסע הארוך חזרה לקדמת הבמה. התחלנו מליגה ב׳, לא עלינו בליגה א׳, גם לא בארצית. טיילנו יחד עם הפועל במדינה היפה שלנו במקומות שלא חשבנו שהפועל תבקר שם. גם בליגה הלאומית זה היה קשה עם עונות בתחתית וירידת ליגה שבסוף נגמרה בהישארות. תמיד האמנו בדרך שלנו, גם כשהמציאות הפכה קשה יותר. היה לנו את הגב הכי חזק שיכולנו לבקש - האוהדים. השם הזה, האגודה הזו ובעיקר האנשים מאחוריה, ראויים לליגת העל", כתבו ראשי האדומים מחיפה שמעפילים לליגת העל בכדורסל לאחר 25 שנים.