הריסת בית מחבל. ארכיון
הריסת בית מחבל. ארכיוןצילום: צה"ל

יואב שורק, אביו של דביר שורק הי"ד שנרצח בפיגוע דקירה בגוש עציון באוגוסט 2019, מבהיר הערב (שני) כי בית המחבלים הרוצחים נהרס מזמן ופסק הדין שפרסם בג''ץ בצהריים התייחס לאחד מחברי חוליית המחבלים.

''כותרות בחלק מאתרי החדשות מדברות על בגץ שמנע את הריסת בית 'הרוצח של דביר שורק'. גם חלק מאנשי הציבור מתבטאים כך. זה לא נכון", כתב שורק בפייסבוק.

לדבריו, ''ביתם של הרוצחים ימ"ש כבר נהרס. מזמן. הדיון היה על ביתו של אחד מחברי החוליה האחרים. גם הוא רוצח לפי ההגדרה המשפטית והמוסרית, אבל הוא לא הרוצח בהא הידיעה''.

האב השכול ציין כי הניסוח הדרמטי בכלי התקשורת "מביא כותרות" ומדגיש את האבסורד שבהגנת הבג''ץ על מחבלים, אך הוא יוצר מצג שווא ולפיו לא הרסו את בתי הרוצחים בפועל.

שורק מצפה מכלי התקשורת לציין שפסיקת בג''ץ מהיום התייחסה לאחד מחברי החוליה ולא למחבל שרצח את דביר, ומסביר כי הניסוח הנוכחי שפורסם בכלי התקשורת "פוגע בכל מי שפעלו להריסת הבתים של המחבלים ההם, פוגע באוהביו של דביר ובעיקר פוגע בהרתעה שהיא מטרת הריסת הבתים".

צפו: ריבלין מתקבל בניגון בישיבתו של דביר הי"ד

כאמור, בג"ץ ביטל בצהריים צו להריסת ביתו של מחמוד עטאונה, המואשם ברצח דביר שורק הי"ד בפיגוע דקירה בגוש עציון בשנה שעברה. עטאונה היה מפקד החוליה שביצעה את הפיגוע. העתירה הוגשה על ידי משפחתו של עטאונה והמוקד להגנת הפרט.

השופטת ענת ברון שתמכה בביטול הצו, כתבה כי "ככל שגדל פער הזמנים בין הפיגוע להריסת בית מגוריו של המפגע, כך פוחת האפקט ההרתעתי הגלום בהריסת הבית. ובהיעדר אפקט הרתעתי הרושם הבלתי נמנע הוא שהריסת הבית מתבקשת כאמצעי עונשי בלבד".