הבדיקות אבדו, האישה נשארה חודש בבידוד

למעלה מ- 1,000 תלונות התקבלו עד כה בנציבות תלונות הציבור על רקע משבר הקורונה. השבוע התחדשה קבלת הקהל בלשכות הנציבות.

אורלי הררי , ג' בסיון תש"פ

בידוד, אילוסטרציה
בידוד, אילוסטרציה
צילום: ISTOCK

נציבות תלונות הציבור במשרד מבקר המדינה קיבלה עד כה למעלה מ-1,000 תלונות מהציבור על רקע משבר הקורונה.

מרבית התלונות הינן בתחום הביטוח הלאומי, לאחר מכן בתחום שירותי בריאות ורשות המיסים. תלונות נוספות התקבלו על חברת עמידר, חברת דואר ישראל ועוד.

הנציבות סיימה לבדוק כמחצית מהתלונות, ונמצא כי כ- 79% מהן נמצאו מוצדקות או שהעניין תוקן לשביעות רצון המתלונן.

כך לדוגמא, אישה ששהתה בבידוד לשווא במשך חודש, פנתה לנציבות וציינה כי היא שוהה בבידוד זמן כה רב משום שתוצאות הבדיקות לאבחון המחלה מתעכבות, ומשרד הבריאות לא משיב לפניותיה.

מיד לאחר פניית הנציבות למשרד הבריאות, יצר הרופא המחוזי קשר עם המתלוננת. בבירור עלה כי הבדיקות הקודמות שביצעה המתלוננת כנראה אבדו, ובו ביום הגיעו אנשי מד"א לביתה של המתלוננת כדי לבצע בדיקה נוספת. יומיים לאחר מכן התקבלה תשובה שלילית לבדיקה, ואף הבדיקות הקודמות שבוצעה אותרו ונמצאו שליליות. הנציבות מצאה כי התלונה מוצדקת ומעבר לסיוע שניתן מיידית למתלוננת, העירה הנציבות למשרד הבריאות כי יש ללמוד את המקרה ולהפיק לקחים לעתיד.

בתוך כך, לאחר אישור הגופים המוסמכים לכך, התחדשה אתמול קבלת הקהל בלשכות נציבות תלונות הציבור - בירושלים, תל אביב, חיפה, נצרת, לוד ובאר שבע.

מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור מתניהו אנגלמן אמר כי "החשיבות של טיפול בתלונות נקודתיות היא גם בכך שאפשר ללמוד באמצעות אותה תלונה על בעיה רוחבית. במקרים כאלה מצביעה הנציבות על הצורך לתקן את הליקוי הכללי, הן כדי להקל עד כמה שניתן על מי שכבר נפגעו ממנו והן כדי למנוע פגיעה בעוד אנשים. אני קורא לאזרחים לפנות לנציבות בעת הצורך, אם דרך הגעה ללשכות קבלת הקהל או באמצעים הדיגיטליים, במייל או באמצעות אתר מבקר המדינה".