מבחן הפסכימוטרי
מבחן הפסכימוטריiStock

ציון המבחן הפסיכומטרי שלכם יקבע לאיזה מוסד אקדמי או אוניברסיטה תוכלו להירשם ולאיזה מקצוע תצליחו להתקבל, כך שיש לציון השפעה חשובה על העתיד שלכם!

בעבר עמדו בפני התלמידים מספר קטן של אפשרויות לבחירת קורסי פסיכומטרי – בהם אנקורי, קידום, IQ ויואל גבע – ואילו כיום המגוון רחב יותר וכדאי להכיר את היתרונות של כל מסגרת. איך מתכוננים לבחינה וממקסמים את התוצאה? איך בוחרים קורס פסיכומטרי? יצאנו לשטח לבדוק.

לא משנה מהו החלום המקצועי שלכם. אם הדרך אליו עוברת באקדמיה, הרי שתהיו חייבים לעשות בחינה פסיכומטרית. מדובר בבחינה לא קלה, שההכנה אליה מצריכה השקעה של זמן וכסף. לכן כדאי מאוד לעשות כל שניתן בשביל להצליח בבחינה כבר בפעם הראשונה.

איך עושים את זה? תלמידים מעטים בלבד מסוגלים ללמוד לבד במשך כ-4 חודשים ללא מסגרת וללא תמיכה מקצועית ונפשית. רובנו זקוקים לקורס הכנה שיעזור לנו להגיע למקסימום תוצאה במינימום זמן. אבל איך בוחרים קורס? מה כדאי לשאול את הנציג של המכון? ואילו תנאי לימוד יעזרו לכם להצליח?

כמה מאפיינים חשובים קובעים את איכות הקורס ואת מידת ההצלחה של התלמיד. בהם: מספר התלמידים בכיתה, איכות המורה, אופן הלימוד ורמתו של החומר המתורגל בקורס. מעבר לכל אלה כדאי להסתכל גם על מבחן התוצאה: בדיקת הציון הממוצע של התלמידים בכל מכון תעזור לכם להתכוונן למכון שתלמידיו מצליחים להשיג את התוצאות הגבוהות ביותר.

כדי לעזור לכם לבחור את הקורס הכי טוב, דיברנו עם כמה תלמידים שלמדו לפסיכומטרי וביצענו סקר טלפוני עם המכונים השונים וביררנו את תנאי הלימוד. מסקנות הסקר שערכנו הפתיעו גם אותנו.

מספר תלמידים בכיתה: ברור שככל שמספר התלמידים לכל מורה קטן יותר, כך גדלה יכולתו של המורה להקדיש תשומת לב רבה יותר לכל תלמיד. מספר קטן של תלמידים מאפשר למורה גם ללמד בקצב מהיר יותר וגם ללמד מגוון רחב יותר של תרגילים. בסקר שערכנו מצאנו אחידות מפתיעה בחלק מהמכונים. לדוגמה: בקידום וביואל גבע הוותיקים לומדים בממוצע כ-30 תלמידים בכל כיתה. למעשה, מספר התלמידים יכול לטפס גם ל-35 ואף יותר. בית הספר שהצטיין בקטגוריה זו היה של מור קורן, שבו הממוצע הוא 10 תלמידים בלבד בכל כיתה.

איכות המורים: אין ספק כי זהו קריטריון משמעותי לרמת הקורס ולציונים של התלמידים הלומדים במכון. בבדיקה שערכנו גילינו שבחלק מבתי הספר מתקשים נציגי השירות לנקוב את שמו של המורה בקורס מסוים. כאשר אתם בוחרים קורס, מומלץ לבחור במקום שבו תוכלו לברר מראש את שם המורה, להשתתף בשיעור ניסיון ולבדוק שאתם מבינים ומתחברים לשיטת הלימוד.

רמת חומרי הלימוד: מובן מאליו שרמת החומרים הנלמדים בקורס חיונית להצלחה במבחן. בתחום זה, חשוב שתבדקו שחומרי הלימוד בקורס שבחרתם מעודכנים בהתאם לרמתן של השאלות בבחינות של המרכז הארצי ולסגנון שלהן. בנוסף, כדאי לבדוק את ספר הקורס – זה שאיתו מגיע התלמיד לקורס עצמו. מהבדיקה שערכנו עלה כי ברוב המכונים שנבדקו, ספר הקורס מכיל בממוצע רק כ-6 תרגילים לכל נושא. משמעות הדבר היא שאת רוב התרגול ייאלצו התלמידים לעשות בבית. גם כאן הופתענו לטובה מבית הספר מור קורן, שבו כולל ספר הקורס הרבה יותר תרגולים, כ-18 תרגילים לכל אחד מנושאי הלימוד.

הציון הממוצע: בסופו של דבר, מבחן הפסיכומטרי שלכם לא יימדד בתהליך אלא בתוצאה – הציון הסופי. לכן הציון הממוצע של תלמידי בית ספר מסוים הוא מדד חשוב בהחלטה לבחור קורס מסוים. היתרון של המדד הזה הוא שקל יחסית לבדוק ולהשוות אותו לאחרים, והתוצאות מדברות בעד עצמן: ברוב המכונים שנבדקו, הציון הממוצע היה 545. שלא במפתיע, בבית הספר של מורן קורן, שהצטיין גם במדדים אחרים, ההשקעה ניכרת גם בתוצאות של התלמידים. הציון הממוצע כאן היה גבוה מ-625. כדאי לדעת! בממוצע הארצי, רק אחד מכל 20 תלמידים מקבל ציון שהוא מעל 700. אצל מור קורן, אחד מכל 5-4 תלמידים קיבל ציון של יותר מ-700 ונהנה מדלתות פתוחות לרווחה ברוב המקצועות באקדמיה.

תוצאות הסקר היו חד-משמעיות, לכן פנינו למור קורן כדי לשאול מה עומד מאחורי ההצלחה הבולטת של התלמידים בקורס שלו. בשיחה איתו התברר לנו שנוסף על מספר התלמידים הקטן בכל כיתה וההקפדה על תרגול מספר גבוה של תרגילים בכל נושא, להצלחה שותפים לפחות שני סודות נוספים: "רמת חומרי הלימוד אצלנו תהיה תמיד גבוהה קצת יותר מזו של המרכז הארצי", הסביר לנו מור קורן. "אני מאמין במשפט: 'קשה באימונים, קל בקרב'. בנוסף, אנחנו מתמקדים בשיטות לפתרון תרגילים בתוך פחות מדקה – יכולת שהיא הכרחית להצלחה במבחן".

אז מה למדנו? בעיקר כמה חשוב לבדוק ולהשוות בין הקורסים השונים. מומלץ במהלך הבדיקה להקפיד על כל הסעיפים. אל תעשו הנחות לשום מכון פסיכומטרי שאליו אתם עתידים להירשם ובקשו לראות ציונים של תלמידים ממועדים קודמים.

בסופו של דבר, המטרה שלכם היא להגיע לציון הכי גבוה כבר בבחינה הראשונה. למדו על קורסי פסיכומטרי והירשמו לקורס הטוב ביותר כדי שתוכלו להתקבל לאקדמיה ולהגשים את החלומות שלכם.