נתניהו ודגן
נתניהו ודגןצילום: פלאש 90 וגור דותן

מועצה אזורית שומרון יוצאת היום (שלישי) בקמפיין אגרסיבי לקראת החלת הריבונות בחודש יולי הקרוב, בו היא מתריעה מפני מה שהיא מכנה: "חצי ריבונות".

הקמפיין פועל בשתי זרועות זרוע אחת בישראל ובה דרישה ברורה שלא לקבל "סוכריות מורעלות" בתוך ההסכם להחלת ריבונות כשהכוונה היא לאישור דה פקטו בהחלטת ממשלה על הקמת מדינה פלסטינית, ולהשארת יישובים כמובלעות בשטח.

זרוע שנייה של הקמפיין תתבצע בתוך מה שמוגדר כ״בייס״ של טראמפ, הציבור האוונגליסטי, שנכון לעכשיו מרוצה מתוכנית המאה שתאפשר ריבונות על שטחים תנ״כיים של העם היהודי, אולם לא מודע לכך שהתוכנית טומנת בחובה סכנה לחזון אליו הם נושאים עיניים: חזרת העם היהודי לכל חלקי הארץ המובטחת.

"אנו מצפים מהממשלה להחיל ריבונות, זה דבר נכון ותיקון עוול היסטורי, צריך לחזק את ראש הממשלה לעשות זאת" אומר יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון, "ובאותה מידה, לא נסכים שבתמורה לאותו חלום, נקבל סוכריות מורעלות".

לדבריו, "מדינת טרור בלב הארץ היא סכנה ממשית שאסור לראש ממשלה בישראל, בוודאי ראש ממשלה של המחנה הלאומי לקבל אותו גם לא כמס שפתיים. הדבר נכון גם לגבי מובלעות. אנחנו לא נפקיר בתמורה לריבונות ישובים שלמים ועשרות אלפי בני אדם".

"ראש הממשלה יכול וצריך להחיל את הריבונות באופן שבו האינטרס הישראלי יישמר", קובע דגן, "בגין החיל ריבונות על רמת הגולן ללא אישור האמריקאים, אשכול החיל ריבונות על ירושלים ללא אישור האמריקאים. נתניהו הוא מנהיג גדול, והוא יכול וצריך להחיל ריבונות על יהודה ושומרון, בתנאים של מדינת ישראל, עם או בלי הסכמת האמריקאים. בוודאי שהוא יכול כפי שעשו מנחם בגין ולוי אשכול שהחילו את הריבונות על רמת הגולן ועל ירושלים המשוחררת, בלי הסכמת האמריקאים ובניגוד לדעתם. בוודאי כעת כאשר טראמפ נמצא חצי שנה לפני בחירות ולא יריב עם מדינת ישראל".

צילום: מועצת שומרון
צילום: מועצת שומרון