Central Park
Central ParkiStock

איימי קופר, תושבת ניו יורק כבת 41, טיילה עם כלבה בסנטרל פארק ביום שני, וצולמה כאשר היא מתקשרת למשטרה ומדווחת כי "גבר שחור מאיים עליי".

האיש עליו התלוננה קופר היה כריסטיאן קופר (אין קשר משפחתי בין השניים), 57, חובב ציפורים שביקש מהאישה הלבנה בסך הכל לשמור על חוקי הפארק המפורסם ולקשור את כלבה ברצועה.

העימות בין השניים התרחש באזור בפארק הנחשב לאזור גידול חיות בר וציפורים, וכריסטיאן קופר הגיע למקום על מנת לצפות בציפורים. בסרטון שצולם ע"י כריסטיאן קופר עצמו, נראית איימי קופר מתקשרת אליו ומבקשת שיפסיק לצלם אותה, בעוד הוא מבקש ממנה לא להמשיך ולהתקרב אליו. בתגובה, מאיימת קופר על האזרח שחום העור, "אתקשר למשטרה ואדווח כי אדם אפרו-אמריקאי מאיים על חיי".

לאחר שקופר המשיך לתעד אותה במצלמתו, התקשרה איימי קופר למשטרה תוך שהיא מנסה באותה העת להשתלט על הכלב שלה. "יש כאן גבר אפרו-אמריקאי. אני בסנטרל פארק. הוא מקליט אותי ומאיים עליי ועל הכלב שלי. אני מאויימת על ידי הגבר, אנא שלחו את השוטרים מיד".

הסרטון של תלונת השווא הועלה על ידי אחותו של כריסטיאן קופר לאינטרנט והפך בתוך זמן קצר לויראלי. לאחר שהתברר כי איימי קופר דיווחה תלונת שווא למשטרה כנגד האדם השחור, היא פוטרה ממקום עבודתה כסגנית נשיא בחברת ההשקעות פרנקלין טמפלטון.

"אנו מתייחסים לעניינים הללו ברצינות רבה ואנחנו לא מקבלים גזענות מכל סוג שהוא. בעוד אנו נמצאים בתהליך של חקירת המקרה, העובדת המעורבת הוצאה לחופשה מנהלית", נמסר בהודעת החברה. גם כלבה של קופר, המאומן ככלב הצלה, נלקח ממנה והועבר לארגון חילוץ והצלה מקומי.

קופר עצמה פירסמה התנצלות פומבית לאחר המקרה. "אני רוצה להתנצל בפני כולם בפומבי. אני לא גזענית. לא התכוונתי לפגוע בגבר הזה בשום דרך, וגם לא התכוונתי לפגוע בקהילה האפרו-אמריקאית", אמרה קופר.