הדר גולדין
הדר גולדיןצילום: באדיבות המשפחה

מדי שנה, לקראת חג השבועות מתקיים ערב ייחודי שקיבל בשנה שעברה את השם 'איך לבנות חיים לזכרו ולהשבתו של הדר גולדין', אולם השנה הוא לא יתקיים בעקבות מגבלות הקורונה.

הערב, שמארגנת עדנה סרוסי, מי שהייתה ארוסתו של הדר גולדין הי"ד, התקיים בשלוש השנים הראשונות במרכז רבין בתל אביב והוא היה ערב לימוד וניגון לזכר הדר. לאחר מכן עבר, למרכז מורשת בגין.

בשנה שעברה ריגש העיתונאי צבי יחזקאלי את המשתתפים בערב כשסיפר בגילוי לב איך הרגיש כשקרא לראשונה דברים שכתב הדר בלימודו את הספר 'מסילת ישרים'.

"תודה רבה למי שפנה אליי וזיכה אותי לקרוא כזה דבר מקסים", אמר יחזקאלי. "גילוי נאות: אני לא דוס במקור, אני רק 11 שנה בעסק. וחייל שכותב על מסילת ישרים? מה זה? אני הייתי בצבא, הייתי לוחם, איזה מסילה ואיזה ישרים? מה היה לנו בצבא, מה היה באוהל שם? לא מזכירים לבעל תשובה את חטאיו מהעבר אבל הייתי אומר שחייל שכותב על מסילת ישרים - זה העניין".

יחזקאלי הוסיף, "קודם כל זה מרגש בכלל שהוא בחר את הספר הכי קשה לדוסים - מסילת ישרים. הוא לא בחר איזה סיפורי מעשיות כמו שאני לדוגמה אם הייתי פוגש אותו הייתי לומד איתו, כי אני חושב שהוא כותב רבי נחמן, הוא כותב את סיפורי מעשיות, הוא כותב את אין יאוש בעולם, הוא כותב את המבט הכללי של יהודי כשהוא גם לוחם".

"מרגש לקרוא את זה", אמר. "אני לא מאמין כשאני כל פעם קורא את זה ואני כל פעם אומר 'רגע, כותב את זה קצין, מפקד צוות, שיש לו בעצם את שני הכלים, בחרבי ובקשתי. זה גם תפילה וגם בקשה וגם נשק. זה היהודי-החסיד-הישראלי-החדש, שמעבר לכל מה שנאמר פה באולם הזה תהיה תחושה של החמצה אחת גדולה שאני לא פוגש אותו עכשיו ואני לא פגשתי אותו".

"וזה באמת ההחמצה", הוסיף. "זה באמת הכאב שיש כשאני קורא את הדבר הזה. אז מעבר להתרשמות, ואני חושב שבאמת זה הדבר הראשון שקפץ - לוחם חסיד. ככה אני קראתי לדמות הזו שעלתה לי מהספר. שבא וכל הזמן חושב את מה שיהודי שואל את עצמו כל יום: האם אפשר אחרת? האם אני יכול להגיע לאן שאני אמור להגיע בדרך אחרת? מה לא טוב? חשבון נפש, אבל לא עם רגשות אשמה, אלא חשבון נפש שאומר איפה אני יכול להוביל את העם שלי בשרשרת הזאת של 4,000 שנה שאני בשפיץ שלה. וזה כל כך מרגש לקרוא את זה".

איך לבנות חיים לזכרו של הדר גולדין תשע"ט