הכולל במעלה חבר
הכולל במעלה חברעצמי

כולל מעלה חבר – הכולל הגבוה להעמדת רבני קהילות

היישוב מעלה חבר, שוכן על פסגותיו הדרומיות של הר חברון, הקסומות ביופיין ובשגב הקורן מהן.

מקום הילוכם של האבות והאמהות של עם ישראל מכיל בתוכו משפחות חלוציות, אוהבות תורה ודבקות בקיומה מתוך שמחה, חדוות חיים, ואהבת חברים שבאה לידי ביטוי בחיי קהילה תוססים ופעילים.

לדף קמפיין גיוס ההמונים לחצו כאן

בתוך אווירה מיוחדת זו, צעדנו צעד קדימה, הוקם ביישוב כולל ייחודי, בראשותו של הרב חיים קליין, רב היישוב, שקרא לדגל אברכים לבוא וללמוד בעיון ובהתמדה בתכנית מאתגרת ורצינית של שבע שנות לימוד, את שלל מקצועות הרבנות, מתוך שליחות להפיץ אורה של תורה כמנהיגי קהילות בעם ישראל.

האברכים, נבחרו בקפידה, והם שוקדים על תלמודם יום ולילה, באחריות אישית רבה, ובתודעת שליחות.

הלימוד בכולל מאופיין בלימוד מסכתות הגמרא בנושא הנלמד, ובלימוד ההלכה בעיון ממקורותיה עד ההלכה למעשה, תוך נתינת דגש מיוחד על הכרת מצבי החיים הייחודיים שהתחדשו בדורנו, והמשמעויות ההלכתיות הנגזרות מכך.

את ההיכרות עם דרכי הפסיקה מקבלים האברכים מראש הכולל, שמכהן שנים רבות כרב היישוב, והם אף זוכים להסתופף בקביעות בצלם של הרב דב ליאור, הרב משה בן יצחק ורבנים נוספים.

נוסף על כך, הכולל עומד בשיתוף פעולה עם מכוני הלכה שונים, לצורך היכרות והתנסות עם ההתפתחויות המשמעותיות בתחום הטכנולוגיה, הרפואה ועוד, כפי הנדרש לרב קהילה ופוסק הלכה בדורנו.

הרבנים הצעירים עתידים גם להשתלם במיומנויות השונות הנדרשות לרב קהילה, כגון בסדנאות יעוץ, ארגון קהילתי ותורת הנאום, בשיתוף מכונים המתמחים בהקניית מיומנות אלה.

תקופת הקורונה הכתה קשות בכולל, כיוון שהתורמים המרכזיים שנפגעו מהמשבר הכלכלי שפקד את כל המשק, הקפיאו את תרומותיהם, והכולל נכנס לסכנה קיומית.

לדף קמפיין גיוס ההמונים לחצו כאן

כל התרומות מוכרות להחזר 35% לפי סעיף 46 במס הכנסה.

בית המדרש הייחודי הוקם לזכרו של עמנואל צביאל ז"ל מילדי החמד של יישובינו החביב, אשר נקטף בדמי ימיו. בכד' בסיוון תשע"ח והוא רק בן 7 "נזכור תמיד את מאור הפנים, הכרת הטוב ואהבת התורה שפיעמה בליבו", אומרים בכולל.

לפרטים ניתן לפנות בסמס: 052-6403312

מעלה חבר
מעלה חברעצמי