חניכות אריאל ביער להב
חניכות אריאל ביער להבצילום: ארכיון

תנועות הנוער חוזרות לשגרה מדורגת. איך בדיוק זה עומד לקרות? מה המגבלות? מה הצפי למחנות הקיץ? על אלה ועוד שוחחנו עם מזכ"ל תנועת אריאל, דביר עמיאור.

לקראת החזרה לשגרה, מספר עמיאור, כתבה הנהלת התנועה מכתב לחניכים על הגעגוע לשוב ולפעול יחד כבעבר. "זה לא שלא פעלנו בתקופה הזו, אבל זה היה בזום ובצורות ווירטואליות ועכשיו חוזרים לפעול פנים אל פנים במגבלות", הוא אומר.

על המגבלות הצפויות להיכנס לכותלי הסניפים מספר עמיאור: "יהיה ממונה קורונה בכל סניף שיוודא שהנהלים נשמרים, נצטרך הצהרות בריאות כמו בבתי הספר, יש לשמור על מרחקים של שני מטר". האם ניתן באמת לשמור על מרחקים של שני מטרים? "התפיסה היא שעושים ככל הניתן את מה שאפשר, ואם יש קרבה מסוימת במקום מסוים אז מתקנים. ככל שנשמור יותר נוכל לצמצם הדבקה".

ומה באשר למחנות הקיץ המתקרבים? מסתבר שגם הם יתקיימו, אם כי בשינויים מתבקשים: "המחנות יתקיימו אבל לא במתכונת רגילה. אנחנו עדיין בשלבי בניה, אבל ככל הנראה זה יהיה מחנה נודד. התנועה תגיע ליער לשלושה ימים ועוברים ממקום למקום, כך שניתן יותר לוודא שמירה על נהלים בסוגיית התברואה והתזונה. אמנם יהיה צריך להכשיר כמה מקומות ולא מקום אחד, אבל מדובר בהכשרה לרמת חניוני לילה ולא מעבר לזה".

עוד מוסיף עמיאור: "חשוב לנו שהעלות למחנות תהיה נמוכה יותר כי המצב הכלכלי לא פשוט אצל הרבה משפחות. עשינו כל מאמץ כדי שהמחיר יהיה מוזל ככל הניתן ותהיה ועדת הנחיות עם קריטריונים תואמים את התקופה. נוודא שאין חניך שנשאר מאחור".

"זו הבריאות הנפשית והערכית שחשוב לתת לילדים", אומר עמיאור ומדגיש כי הפעילות בשבטים לא תשתנה בהיקף ובגודל. "אין מניעה לקיים פעילות גם בשבטים גדולים. לא תהיה פעילות סניפית מעבר למפקד סניפי תוך שמירה על מרחקים. מדריכים לא יעברו משבט לשבט".

באשר להערכות קדימה לקראת השלבים הבאים של השיבה לשגרה בתנועות הנוער הוא אומר: "ההדרגה הבאה תלויה במשרד הבריאות ובמל"ל שהם הקובעים את הנהלים ואת הקריטריונים. לצערינו התייחסו לתנועות הנוער כמשהו שהוא לא מהותי ולא חיוני ולכן השאירו אותנו לסוף התור בחזרה לשגרה, למרות שלא הייתה לכך סיבה אמתית. אני מאוד מקווה שיבינו את חשיבות התנועות ואת החיוניות שלהן ככאלה שצריכות לעבור לראש התור".