יאיר נתניהו
יאיר נתניהוצילום: FLASH90

בפתח התוכנית של ינון מגל ובן כספית התייחסו השניים לתביעת הדיבה של דנה ויס וחדשות 12 נגד בנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, יאיר נתניהו.

בן כספית תקף ואמר: "פשוט מתחשק להקיא על הבן אדם הזה". הוא סיפר שהבוקר צייץ בחשבון הטוויטר שלו דברי תמיכה בתביעתה של דנה ויס נגד יאיר נתניהו, "אני מכיר את דנה ואני לא ראיתי בחיים שלי אדם יותר יסודי מדנה. בחיים לא התכוננתי לראיון, כל ראיון היא עושה תחקירים, בודקת כל פרט, 23 שנה בעסק הזה, שהתחילה מלמטה".

הוא התרעם על הרמיזה של יאיר נתניהו כי ויס פילסה את דרכה באמצעים לא כשרים וטען כי "צריך לשים לדבר הזה סוף. טוב שהם תבעו אותו דיבה". כמו כן, שיתף שספג ביקורת מחברו שקרא את הדברים שכתב ותהה אילו "לא הייתה לה קריירה משגשגת זה היה מצדיק ציוץ כזה? ההישגים ומצבה המשפחתי? עד שרמיזות כאלו לא יעברו מהעולם כל אישה תהיה חשופה לזה".

ינון מגל התייחס לנושא והביע את דעתו, "בתור מישהו שפגעו בו באופן אישי ברמה הכי נמוכה. כמובן שאני סולד מהתייחסויות כאלה, אנחנו בתרבות שזה מזעזע מה שעוברים פה אנשים, מדובר באישה נשואה עם ילדים שצריכים להתמודד עם זה עכשיו ובעיני זה מזעזע". לטעמו, "זה שיח מכוער וחבל שהוא בא לידי ביטוי".

מנגד, הוא הוסיף ואמר כי יש לציין שיאיר נתניהו "גדל בעולם של לינצ'ים, לא מאוד מפתיע אותי שהוא יצא פגוע מהעניין הזה. זה ברור שמה שהוא מוציא החוצה זה סוג של התפוצצות על דברים שקרו לו, לאמא שלו ולאבא שלו, למשפחה שלו במשך הרבה שנים. צריך לזכור שחדשות 12 עשו לו את זה אז על שיחה פרטית שהוא הלך למועדון חשפנות ודיבר על חברה שלו". את הדברים אמר במטרה לנסות ולהבין איך "יאיר נתניהו מגיע למצבים כאלה שהם חסרי שליטה".

בן הגיב לדבריו והזכיר לו ש'חדשות 12' "שידרו שיחה שהוקלטה כחוק", ובטרם הספיק להשלים את המשפט התפרץ ינון לדבריו וזעם: "אני חושב שזו הייתה חרפה להגיד שהוא מסרסר בחברה שלו שהוא שיכור צוחק עם החבר'ה שלו, שיחת שיכורים כאילו של גברים בגיל 20. מאה אלף שיחות כאלה מתנהלות כל יום בפאבים שיפתחו בעזרת השם הלילה. יאיר נתניהו הוא תוצאה חברתית של מה שקורה פה".

בן השיב: "לא על חשבוני, אם גלעד שרון היה נוסע ככה ומדבר על חברים שלו זה לא היה מתפרסם, כי לגלעד לא הייתה מכונית של המדינה, נהג של המדינה ומאבטח של המדינה. ברגע שאתה מוצץ את עטיני המדינה ככל יכולתך יש לזה גם חסרונות. כל בן אדם הוא תוצאה חברתית ואתה מדבר על משפחת לינצ'ים ששולטת במדינה 15 שנה ללא מצרים. יש לו עוד אח, מעניין שהשני לא יצא ככה".

בהמשך, שיתפו ביחסם ותפיסתם ביחס לדת וליהדות. ינון: "חשוב לי שראש הממשלה יגיד 'בעזרת השם'. אני זוקף לזכות אבא שלי שהיום אנחנו שלושה אחים מתוך ארבעה ששומרים שבת. הבעיה שאם אתה לא מנחיל את אהבת היהדות לילדים שלך, זה נעלם והם נהיים בורים מוחלטים בתחום הזה". בן כספית: "אני חושב שאני יותר יהודי ממך. לתפיסתי זורמות בי 3,000 שנה של גנטיקה, סבל ומוסר יהודי. אני חושב שאני יותר יהודי מהיהדות האורתודוקסית".