השיעור הראשון של 'רבנן דאגדתא'
השיעור הראשון של 'רבנן דאגדתא'צילום: באדיבות המצלם

עשרות לומדים משתתפים בשיעורים ברחבי הארץ ולומדים במסגרת מיזם 'רבנן דאגדתא – אמונה. הלכה למעשה'.

החל מלימוד יומי, דרך שיעור שבועי ועד שיעור קבוע בסניף הבנק, תחום האמונה הופך לפופולרי יותר ויותר.

מדובר בלימוד מסודר המפרש סוגיות ליבה אמוניות, מנתח אותן אחת אחת לפי מקורות חז"ל באופן הדומה ללימוד הגמרא וההלכה, דרך מפרשי כל הזמנים ועד לימינו אנו. הלימוד פורש את הסוגיות בצורה בהירה עד לכיוון מדויק בדרך להכרעה – כיצד לפעול הלכה למעשה.

אחד השיעורים הקבועים של 'רבנן דאגדתא' מתקיים מזה למעלה משנה בקהילת 'נת 600' בנתניה. רב הקהילה, הרב אפרים עטייה, תיאר כיצד הכל התחיל: "עיינתי באחת החוברות של הרב חיימוביץ והתאהבתי. הבאתי את החוברת לקהילה, וכבר שנה אנו לומדים באופן קבוע את נושא האמונה".

בקהילת 'נת 600' מדובר בשיעור שבועי, הנמשך כשעה. בשיעור משתתפים כעשרה לומדים קבועים, אשר עוברים על החוברת "זה מרחיב את יריעת האמונה של האדם".

הרב עטייה המליץ לקהילות נוספות להצטרף למיזם "בדור שלנו האמונה היא הבסיס והעוגן, שצריך לפתח אותו. הלימוד מסדר לאנשים את החשיבה, הופך אותם לעמוקים יותר, רחבים יותר, סבלניים יותר".

שיעור קבוע נוסף מתקיים בסניף בנק. מעביר השיעור, הרב שי רובין, פותח את השיעור בהלכה יומית ולאחר מכן בלימוד יומי של 'רבנן דאגדתא'. לדבריו "חוברות הלימוד ערוכות יפה, הכל מסודר וברור, מקורות רבים. מדובר ברעיון טוב".

גם בישיבת 'קבר רחל' הוקמה קבוצה המונה כעשרה משתתפים, הלומדים את חוברות 'רבנן דאגדתא'. מקים הקבוצה, אליהו, תיאר כי "נחשפתי ללימוד דרך קבוצת וואצאפ, וגיליתי חומרים נפלאים וחשובים. קניתי את החוברת והקמתי קבוצה כזו בישיבה. בעיני מדובר ב'מראה מקום' חשוב, שנוגע בתחום שעד היום לא נגעו בו מספיק בצורה קיצונית".

מיזם 'רבנן דאגדתא – אמונה. הלכה למעשה' בא לתת מענה לבעיה הרווחת בתחום האמונה, בו קיים מחסור בבסיס יציב וברור שממנו יהיה ניתן להתחיל לקיים דיונים אמוניים עם בעלי השקפה שונה.

מקימי המיזם הם הזוג הרב טל חיימוביץ ורעייתו הדסה, שעזבו את חייהם בעיר שדרות וכעת משקיעים את כל כוחותיהם בקידום המיזם ופיתוחו. כאמור, עשרות לומדים משתתפים בשיעורים קבועים ברחבי הארץ.