רבה של ירושלים, הרב אריה שטרן
רבה של ירושלים, הרב אריה שטרןצילום: חזקי ברוך

משרד המשפטים הנפיק חוות דעת ראשונית נגד הארכת כהונתו של הרב אריה שטרן כרבה הראשי של ירושלים, כך פורסם באתר 'כיכר השבת'.

בימים האחרונים, לאור הוראת הרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף, ביקש השר החדש לשירותי דת יעקב אביטן להאריך את כהונתו של הרב אריה שטרן בחצי שנה.

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה ארז קמיניץ, מסר בתגובה חוות דעת משפטית לפיה אין אפשרות להאריך את כהונת הרב שטרן, משום שההארכה הקודמת בוצעה בזמן הבחירות ואז נמצא לה צידוק מתאים. כעת, משהוקמה ממשלה, טוען קמיניץ, אין אפשרות להארכה נוספת.

בחודשים האחרונים התנהל ויכוח מר סביב נושא הארכת הכהונה של הרב שטרן לאחר שהגיע לגיל 75. בשיאו של הויכוח, סירב השר קודם לשירותי דת, יצחק וקנין, לחתום על ההארכה.

אם אכן לא תוארך כהונת הרב שטרן, יחלו ההליכים לקיום בחירות לתפקיד הרב הראשי האשכנזי של ירושלים.

בדרשתו השבועית במוצאי השבת האחרונה התייחס הראשון לציון הרב יוסף לעובדה שבלמעלה מ-20 ערים לא מכהנים רבנים וציין כדוגמא את תל אביב, חיפה וגם את ירושלים שבה מבחינת החוק כרגע לא מכהן רב אשכנזי.

הרב קרא לשר לשירותי דת להשלים הטיפול בהליכים ובאפשרויות שעומדות לפניו. "אכן בירושלים אחת האפשרויות לתקן את המצב ולתת מענה זו חתימה על הארכת כהונת הרב שטרן", נמסר.

לאחרונה התייחס גם רב העיר צפת, הרב שמואל אליהו, לפרשיה המתמשכת של הפגיעה ברב העיר ירושלים, הרב אריה שטרן.

"בימי ספירת העומר אנו מציינים את ההשלכות הטרגיות של חוסר מתן כבוד לתלמידי חכמים, ולכן השר לשירותי דת יעשה תיקון גדול אם יחתום היום על מסמכי ההארכה של כהונת הרב שטרן, שלית מאן דפליג שהוא תלמיד חכם", אמר הרב אליהו.

לדבריו, "לגיטימי שכל מפלגה תרצה לקדם את רבניה, אבל אין סיבה לפגוע ברבנים אחרים. יש עסקנים ששוכחים את זה".