ח"כ יעקב אשר
ח"כ יעקב אשרצילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

ח"כ יעקב אשר נבחר היום (רביעי) לעמוד בראשות ועדת החוקה של הכנסת.

אשר נבחר לראשונה לכנסת ה-19 מטעם סיעת יהדות התורה ובכנסת ה-20 החל לכהן לאחר פרישתו של סגן שר החינוך הרב מאיר פרוש בעקבות "החוק הנורווגי".

בכנסת ה-19 עמד ח"כ אשר בראש ועדת המשנה לפיקוח על יישום חוק קידום התחרות בענף המזון ובכנסת ה-20 עמד בראש ועדת המשנה לבטיחות בדרכים של ועדת הכלכלה.

ח"כ אשר כיהן כראש עיריית בני ברק, ובשורת תפקידים מוניציפליים נוספים ובהם סגן יושב-ראש מרכז השלטון המקומי.

יו"ר הועדה החדש הכריז כי היא יוצאת לדרך במלוא הכוח. "ביום ראשון נקיים דיונים על החוק הנורווגי במטרה לאשרו בקריאה ראשונה לכל המאוחר למחרת. אני בטוח שנעשה עבודה נהדרת למען עם ישראל".

יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ איתן גינזבורג, אמר כי אשר הוא האדם הנכון לתפקיד. "זה אדם שעשה מהפכה אדירה בעיריית בני ברק שבראשה עמד. לפניו ואחריו זה כאילו שתי ערים אחרות".

יו"ר ועדת הפנים ח"כ מיקי חיימוביץ הוסיפה, "הוועדה שאתה עומד בראשה תידרש להכרעות דרמטיות רבות לעם ישראל יהיה לכבוד לעבוד כאן לצדך ואני מקווה ללמוד ממך מניסיונך ומהראיה המיוחדת שלך".

בוועדה יכהנו: גדעון סער, שלמה קרעי, מיקי מכלוף זוהר, מאי גולן (הליכוד); איתן גינזבורג (כחול לבן), קארין אלהרר, יואב סגלוביץ' (יש עתיד תל"ם), מיכאל מלכיאלי (ש"ס), איילת שקד (ימינה) ויאיר גולן (מרצ).