יועז הנדל
יועז הנדלצילום: Nati Shohat/Flash90

נתחיל בקצת פוליטיקה: ממשלת אחדות היא ספינה שלוקח זמן לבנות. יש פערים ברורים בין הצדדים אבל בסופו של דבר יש גם מערך של איזונים ובלמים. בתוך המכלול הזה הקול של ימין ממלכתי משמעותי מאוד. שמירה על שלמות העם והארץ ושמירה על המוסדות של המדינה הזאת. ממלכתיות.

בתי המשפט, הפרקליטים, היועץ המשפטי ושאר עובדי הציבור מהמשרד שלי ומשרדים אחרים יקבלו ממני תמיד גיבוי. מפקד נותן גיבוי לחייליו ושרים לאנשי הציבור שתחתיהם. כך חינכו אותי.

אגב, גיבוי זה לא חסינות מביקורת. הפרדת הרשויות ובחינה של רפורמות במערכת המשפט ומערכות אחרות הן הכרח בדמוקרטיה. מותר וצריך לערער בקול גדול על פסקי דין שמבטלים לדוגמא הריסת בתי מחבלים. מתקפות אישיות ודה-לגיטימציה לעובדי ציבור, בגלל משפט מתנהל, זה מחוץ לתחום.

בניגוד לנביאי השחור, אני מעריך שהממשלה הזאת תגיע להישגים משמעותיים דווקא בגלל האחדות. יש הזדמנות גדולה בתחום המדיני וצורך גדול בתחום הכלכלי-בריאותי של עידן הקורונה.

בענייני משרד התקשורת.

1) ישראל עומדת בפני שתי מהפכות משמעותיות בתחום הטכנולוגיות המתקדמות: מהפכת הסיבים האופטיים ומהפכת ה-5G.

בראשונה אנחנו בפיגור מסויים אחרי המדינות המתקדמות, בשנייה אנחנו בפיגור קל יותר.

המהפכה הזאת, במילים פשוטות, תאפשר להעביר מידע בכמות גדולה ובמהירות עצומה, בזמן אמת. כך מכוניות אוטונומיות יוכלו לתקשר אחת עם השנייה, חיישנים על גידולי שדה חקלאיים יוכלו לייצר תנאים אופטימליים לחקלאות, ואפשר יהיה להוריד סרט ארוך בשלוש שניות.

הסיפור הכלכלי הוא הרבה יותר משמעותי בהקשר הזה. יש בישראל חברות הייטק שמפתחות מוצרים מתקדמים שכדי ליישם אותם הן זקוקות לתשתית מתקדמת ולכן הפתרון שלהן הוא בארה"ב או במזרח. רפואה מתקדמת ואפילו למידה מרחוק יושפעו מהמהפכה הזאת.

כשר תקשורת התפקיד שלי הוא לפתוח את השערים, לאפשר תחרות, לעודד ולתמרץ ולא פחות חשוב מכך לוודא שכולם יהיו חלק מהמהפכה הזאת. לא רק תושבי גוש דן.

מרמת הגולן דרך הבקעה והערבה, הנגב והגליל.

תשתיות מתקדמות יהפכו אזורים בעלי חשיבות לאומית בגבולות שלנו, למרכז ויאפשרו את מימוש החזון הציוני.

2) השבוע הטלנו עיצום על הוט בשווי 1.4 מליון שקלים. העיצומים הם כלי שנועד לוודא שהתחרות נשמרת כדי שהצרכן יקבל שירות מלא והתחרות תשמר. עוולה צרכנית קטנה ככל שתהיה, חייבת להדליק לנו נורה אדומה.

3) דואר: מאז חזרתו ההדרגתית של המשק לשגרה, קיבלתי מספר רב של פניות ותלונות מהציבור בנוגע לימי ושעות הפעילות המצומצמות של הדואר בכל רחבי הארץ. חוזרים לשגרה, חוזרים לשעות פעילות רגילות – ככה פשוט. לכן הנחיתי להפעיל את כל יחידות הדואר בארץ באופן מלא ומיידי. שוק הדואר זה נושא שעוד דורש טיפול רציני יותר.

4) תקציב: אנו נערכים כעת לתקציב הקרוב ולחוק ההסדרים, העקרונות המנחים שלי הם פתיחת השוק לתחרות, קידום הרפורמות תוך שמירה על הצרכים של כל תושבי מדינת ישראל לא משנה היכן הם גרים. יש סוגיות שיכולות לשנות את פניה של ישראל בשנים הקרובות, ויש סוגיות שיכולות לחסוך לציבור הרבה מאוד כאב ראש כבר עכשיו. אנו מקיימים שיח פורה מול אגף תקציבים באוצר על מנת להביא בשורות למדינת ישראל.

5) יו"ר ועדת חוץ וביטחון שותפי צביקה האוזר ואנוכי נפגשנו השבוע עם שגריר ארה"ב ואנשיו, עסקנו באינטרסים המשותפים לשתי המדיניות.

6) נפגשתי השבוע עם ועד עובדי חדשות 13, וגם עם יו"ר ומנכ"ל רשת לבקשתם, על מנת להבין לעומק את המשבר שפוקד את הערוץ.

בעיני סכנת פיטורים של עובדים אמורה להדיר שינה מעיניו של כל פוליטיקאי ולא משנה אם מדובר במפעל פרי גליל או בחברת תקשורת. הבהרתי את החזון שלי לתקשורת חופשית, מאוזנת ומגוונת. חדשות הן מוצר יסוד בדמוקרטיה. עיתונות שמבקרת את השלטון ומדווחת אמת.

המצב שבו אחת לשנתיים ערוץ נמצא בפני סכנת סגירה הוא לא סביר מבחינה כלכלית, אני מתכוון לרדת לעומק הסוגיה.

7) קיבלתי לידי דו"ח פניות ציבור של משרד התקשורת. חברת פלאפון היא המצטיינת במתן מענה לפניות ציבור בדו"ח. אני מעודד את האזרחים לפנות למשרד ולקבל מענה מול עוולות. אני משתדל לענות לכל פנייה אישית שמגיעה אליי. לא תמיד מצליח לענות לכולם, ננסה להשתפר.

לסיכום. עברנו מלמידה לעשייה. לא כי אין מה ללמוד, יש המון, אלא כי אין ברירה, חייבים לקבל החלטות ולקדם תהליכים.

ברמה האישית אני מתרגל סרגל מאמצים של דיונים מבוקר ועד לילה. באזור המשרד (רחוב יפו, ירושלים) אין מקום נוח לצאת לריצה כדי לתת לראש קצת מנוחה, גם לזה נמצא פיתרון.

את השבוע הזה אני מסיים בחץ השחור, מידי שבוע ביום שישי מתאספים בחץ שחור ישראלים טובים שזוכרים את ערך הערבות ההדדית.

יש לנו חוב מוסרי למשפחות גולדין ושאול.
יש לנו גם חוב ערכי לתושבי הדרום. חשוב לי להמשיך ולבוא לכאן, כדי להזכיר לכולנו ובעיקר לעצמי שהחוב עדיין קיים, רק שעכשיו התווספה לו אחריות, והיא כבדה מאוד.

מאחל לכולם חג שבועות שמח