לברון ג'יימס
לברון ג'יימסצילום: רויטרס

בזמן שראשי ליגת הכדורסל הטובה בעולם, ליגת ה-NBA, שוקלים אם וכיצד לחדש את העונה שנעצרה בשל נגיף הקורונה, שחקני ומאמני הליגה סוערים - שוב בגלל תקרית גזענית במדינה.

מדובר בתקרית מזעזעת אשר במהלכה חנק למוות שוטר לבן, גבר בעל צבע עור שחום כשזה צולם חונק אותו למוות לעיניי אזרחים רבים בעת שרכן על צווארו עם ברכו וריתק אותו לכביש במשך דקות ארוכות עד למותו.

כאמור, זו אינה הפעם הראשונה בה מתרחש מקרה גזעני ומזעזע שכזה, כאשר אירועים אלו אינם שכיחים בארצות הברית. כמו בכל הפעמים הללו, גם הפעם ספורטאי ארה"ב לא נותרו אדישים, כשהדברים נכונים בעיקר לאלו מליגת הכדורסל הטובה בעולם, ליגת ה-NBA.

ספורטאים אמריקאים רבים, מכל הקבוצות וללא אף הבדל של צבע ודת, לא יכלו להישאר אדישים לסרטון המזעזע כשאלה תקפו ברשתות החברתיות את השוטר שהרג.

סטיב קר, מאמן גולדן סטייט צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "זה רצח! אני נגעל, מה לא בסדר עם ארצות הברית?!".

"עכשיו אתם מבינים?!", כתב לברון ג'יימס בחשבון האינסטגרם שלו - "או שזה עדיין מעורפל עבורכם?".

מי שהגיב בצורה אחרת וספג ביקורות רבות על כך הוא שחקנה של דנבר, פורטר ג'וניור שכתב: "עד כמה שאנחנו מתפללים למשפחת ג'ורג', צריך להתפלל גם לשלומם של השוטרים שהיו מעורבים ברוע הזה. קשה ככל שיהיה, יש להתפלל עבורם ולא לשנוא אותם".

כאמור, דבריו של פורטר יצרו רק זעם גדול עוד יותר כששחקן העבר, סטיבן ג'קסון, שהיה חברו הטוב של האזרח שנהרג הגיב וכתב: "או שאתה איתנו או שאתה נגדנו. קל לך לדבר כשאף אחד קרוב אליך לא מת, תבחר צד".