סמוטריץ': אותנו נתניהו לא יקנה בכבוד, שררה ותיקים ריקים

ח"כ בצלאל סמוטריץ' התארח היום (ראשון) בפרלמנט צהריים בערוץ הכנסת ותקף את הממשלה והעומד בראשה על ניהול משבר הקורונה ועל מספר השרים הגבוה.

שר התחבורה לשעבר אמר "אנחנו לא בממשלה כי לא הסכמנו להיות שרים לענייני כלום ושום דבר בממשלה מנופחת. הקיצוץ שהממשלה קיבלה היום הוא הזוי. לוקחים את התקופה אולי הכי קשה מבחינה כלכלית בתולדותיה של מדינת ישראל, לפחות בעשורים האחרונים, ומקצצים בבשר החי, ברווחה, בבריאות ובחינוך.

''אני הייתי בממשלה ואני יודע מה זה קיצוץ, כשיש מטרה חשובה ונכונה לוקחים ממקום אחד ומעבירים למקום אחר. בשביל מה מקצצים עכשיו? בשביל להקים משרדים באמת לענייני כלום ושום דבר שרק יסבכו את הבירוקרטיה שיגרמו לנו האזרחים לרוץ בין שלושה משרדים, רק כדי שעוד כמה אנשים יוכלו להסתובב עם רכב לשכה נהג וחזה מנופח שהם שרים בממשלת ישראל".

את השינוי בגישה לנתניהו ולממשלתו מסביר סמוטריץ', "אנחנו משתדלים להיות ענייניים. היינו ענייניים כשהיינו בממשלה והממשלה עשתה דברים טובים, רצינו להמשיך להיות חלק בתנאי שזו תהיה ממשלה טובה, וכשהבנו לאן הממשלה הולכת, אמרנו שאין לנו מה לחפש שם. אותנו נתניהו לא יקנה בכבוד, בשררה ובמשרדים מיתרים לחלוטין ומזיקים".

לדבריו, לימינה לא הייתה אלטרנטיבה מלבד הידבקות בגוש הימין משום שזו האידיאולוגיה של המפלגה, "הנאמנות שלנו לבלוק הימין בכל השנה וחצי האחרונות, לא הייתה לנתניהו האיש, אלא לאיש שהנהיג את מחנה הימין, עד שהוא הפנה עורף והקים ממשלת שמאל".

ח"כ סמוטריץ' תקף את ההגנה שהעניק ראש הממשלה נתניהו למערכת המשפט במהלך כל שנות כהונתו ואמר, "מה אתה מצטלם עם עדר מעריצים בביהמ"ש?". הוא קרא לאותם שרים לפעול לשנות ולתקן את העיוותים במערכת המשפט, אך ציין כי הדבר יהיה בלתי אפשרי לאחר שתיק המשפטים ניתן בידי השר אבי ניסנקורן.