הגימנסיה העברית בירושלים
הגימנסיה העברית בירושליםצילום: Yonatan Sindel/Flash90

מנתוני משרד הבריאות עולה כי מספר נשאי הקורונה בגימנסיה העברית בירושלים טיפס ל-134, בהם 116 תלמידים ו-18 מורים.

לאור התפרצות הקורונה בתיכון, למעלה מ-1000 תלמידי בית הספר, הצוות החינוכי ויתר העובדים ייכנסו לבידוד עד ה-9 ביוני.

"מורה אחד ידע שהוא חולה והגיע ללמד את הכיתה, החיים חזרו אחורה", סיפר לכאן 11 ירין אוחיון, תלמיד הגימנסיה שנדבק בקורונה, "הנהלת בית הספר לא עדכנה אותנו, שמענו רק ממשרד הבריאות".

בנוסף לגימנסיה בירושלים התגלו מקרי הידבקות נוספים בבתי ספר בבירה. כך בין היתר התגלתה תלמידה בבית הספר היסודי על שם זלמן ארן בשכונת תלפיות כנשאית של הנגיף. בבית הספר הרטמן הוכנסה כיתה לבידוד בשל אבחון של תלמיד חולה קורונה, אח לתלמיד בגימנסיה העברית.

מורה אחד בבית ספר במזרח העיר אותר גם הוא כנשא של הנגיף. בתיכון לאומנויות אומתה תלמידה כנשאית של הנגיף.

מעיריית ירושלים נמסר: "העירייה ממשיכה לפעול לפי הנחיות משרד הבריאות ושרי הממשלה. מינהל החינוך מקיים קשר ישיר ורציף עם אנשי הצוות החינוכי ועם נציגי ועד ההורים, עוקב מקרוב אחר ההתפתחויות ונמצא עם אצבע על הדופק בנוגע למצב. בשלב זה רק הלימודים בגימנסיה עברו ללמידה מהבית. ההנחיה כי אין חובת הגעה ללימודים עדיין תקפה".

השר אדלשטיין: משרד הבריאות מסוגל לבצע עד 15,000 בדיקות ביום

מוקדם יותר היום הודיע מבקר המדינה מתניהו אנגלמן לראש הממשלה נתניהו ולשרי הממשלה הרלוונטיים, כי משרד מבקר המדינה פותח בביקורת רוחב בנושא משבר הקורונה. זאת, לאחר שבחודשיים האחרונים פעלו צוותי הביקורת לאיסוף מידע, למידת הנושאים וקיום פגישות עם גורמי המקצוע במשרדי הממשלה השונים.

במקביל, בדק משרד המבקר את אופן הביקורת בעולם וכיצד מתנהלת הביקורת במדינות אחרות באירופה ובארה"ב.

מבקר המדינה עדכן במכתבו לראש הממשלה כי הביקורת תבחן את יחסי הגומלין וממשקי העבודה בין גופי החירום בניהול משבר הקורונה, ותתמקד בעבודת המטה לביטחון לאומי (מל"ל) אל מול הגופים השונים בניהול המשבר.

זאת, בנוסף למגוון תחומים נוספים ובכללם אופן ניהול המשבר וההיערכות בראייה צופה פני עתיד, הסברה ומסירת המידע לציבור, היערכות והטיפול באוכלוסייה המבוגרת, מערך המעבדות והבדיקות, למידה והוראה מרחוק, התנהלות הרשויות המקומיות בעת המשבר, ההתנהלות התקציבית במשבר וההיערכות המקדימה.

עוד ציין המבקר כי חטיבות הביקורת במשרד מבקר המדינה יעסקו בנושא וכל חטיבה תבדוק את התנהלות הגופים שבתחומי אחריותה.

בנוסף לבדיקת משרד ראש הממשלה - המל"ל, הביקורת תיערך גם במשרד הביטחון וצה"ל/פיקוד העורף, במשרד הבריאות ובקופות החולים, במשרד האוצר ובנק ישראל, במשרד הפנים ובמספר רשויות מקומיות, במשרד הרווחה ובמוסד לביטוח לאומי ובמוסד לתפקידים מיוחדים. במסגרת הביקורת, צפויות פגישות גם עם חברי קבינט הקורונה.