עו"ד יוגב נרקיס, מייצג את מפקד הכוח מהאירוע במזרח ירושלים

עו"ד יוגב נרקיס המייצג את מפקד הכוח המשטרתי באירוע במזרח ירושלים שבו ירו שוטרים בצעיר הערבי בעל המוגבלות איאד אלחלאק, משוכנע כי מרשו לא יורשע בפלילים.

"להבנתי, אחרי שישקע האבק יתברר שאי אפשר להטיל אחריות פלילית בגין המקרה הזה. אני מניח שהשוטר היורה חש מאוים", מסביר נרקיס לערוץ 7.

לדבריו, "זה אירוע מאוד קשה, מורכב ועצוב. הוא מתחיל בכך שכוח מג"ב שמצטרף לזירה, אינו יודע את כל הפרטים ברגעים הראשונים. הם מקבלים דיווח משוטרים שהיו במקום שמדובר במחבל. מדובר בזירה שבה לא מעט שוטרים קיפחו את חייהם, היו שם פיגועי ירי, דקירה ודריסה וברגע שמדובר במחבל הנוהל שונה מאשר אירוע אחר".

"במצב כזה, יש לבצע ניטרול של המפגע כדי למנוע ביצוע פיגוע. ההוראה היא שמותר לפתוח באש לעבר פלג גוף תחתון. את הירי הזה ביצע מפקד הכוח והוא החטיא. בהמשך המרדף נקלע הצעיר לסמטה, שם מבין מפקד הכוח שהוא יכול להשתלט על המצב ומבקש לחדול מהירי. אנחנו מבינים שאותו שוטר שהיה איתו בצוות קולט סיטואציה חשודה שגורמת לו לבצע את הירי הנוסף".

עו"ד נרקיס מודאג מההשפעה שיכולה להיות להרשעה על רוח הלחימה של השוטרים והלוחמים ועל החששות שלהם בזמן אמת. "אני מסכים שזה עתיד להשפיע על חיילים בעתיד. אני ער לזה וראינו אירועים שהיתה הססנות מצד כוחות ביטחון ולצערנו זה נגמר בפגיעות באנשי ביטחון. המרקם מאוד עדין. אנחנו שולחים את הילדים הצעירים עם הכתפיים הצרות להגן עלינו ולצערנו לעתים הם מוצאים את מותם במשימות האלה. הממשק הזה מאוד עדין ורגיש".

לגבי מרשו הוא מסכם, "זו סיטואציה לא פשוטה, של הלם וטראומה, עבור מפקד הכוח. אף אחד לא חפץ באירוע מהסוג הזה".