אודי אדם
אודי אדםצילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

התכנסנו כאן היום כדי להיפרד ממנכ"ל משרד הביטחון בארבע השנים האחרונות, אלוף במילואים אודי אדם, איש של ביטחון ועשייה; ובכדי לקבל בברכה את המנכ"ל הנכנס, אלוף במילואים אמיר אשל.

ודי, אנחנו מכירים כבר הרבה מאוד שנים. היכרות שמבוססת על שותפות לדרך וגם על ידידות. כמו בכל שלושים שנות השירות שלך בצה"ל, גם בארבע השנים האחרונות שירתת נאמנה את מדינת ישראל, וביקשת ממני לסיים את תפקידך כשהמערכת כולה מלאת הערכה לפועלך.

בדרכך המחויבת והצנועה הגעת לעבודה בכל יום לפני כולם - מכין שאלות, תוכניות ו"רעיונות", לעובדי המשרד.

עברת כאן במשרד תקופה מאתגרת ביטחונית, אזרחית וגם פוליטית: תחת ארבעה שרי ביטחון שונים.
הובלת שורה ארוכה של רפורמות ופרויקטים משמעותיים.

את התוצאה ראינו בתפקודה היצירתי של מערכת הביטחון בעימותים השונים ובזמן משבר הקורונה, ובהתגייסות של כל זרועות הביטחון לסייע למדינת ישראל במשימה המורכבת שטרם הסתיימה.
ביסודיות יוצאת דופן, שלטת ביד רמה בכל פרט ובכל נתון במערכת – תקנים, תקציבים, נוכחות.
הכל דרך "חדר השליטה של אודי".

היסודיות הזו, באה מתוך תחושת שליחות שאין שנייה לה. הסתערת על כל אתגר – מבניית תוכנית רב שנתית שנדאג להמשיך לממש, דרך התוכניות להקמת מכשולים לאיום המנהרות ועד לפריצות הדרך הטכנולוגיות שהושגו בתקופתך.

אני מסתכל עליך, ורואה את הישראלי היפה: זה שלא מוותר על שירות מילואים חודשי כנהג מוביל טנקים ודואג "לבדוק" כל רק"מ שמגיע למשרד; זה שמוביל לתמיכה בייצור וברכש של תוצרת כחול-לבן, או תוצרת ישראל;

במשך כל הזמן הזה, דלתך ולבך היו פתוחים בפני המשפחות השכולות ופצועי ומשוקמי צה"ל ומערכת הביטחון כולה. היית כתובת עבורם, מתוך הבנה של חשיבות החיבור בין הצבא לחברה.
תמיד נשאת עינייך לנגב ולגליל הקרובים ללבך.

דגלת בתפיסה שצה"ל יכול וצריך לגשר על פערים חברתיים וכלכליים, פעלת בכל הזדמנות בכדי לחבר למערכת הביטחון עוד ועוד אוכלוסיות מכל חלק החברה הישראלית.

אנחנו נצטרך להמשיך ולקבל החלטות ברוח זו, בין השאר נמצא על הפרק המכרז לקריית המודיעין בנגב, שאותו נצטרך לבחון ולקדם בזמן הקרוב. ועוד יבואו החלטות רבות שיחברו את העשייה הביטחונית ואת החברה הישראלית.

אודי, אחרי עשרות שנות שירות עכשיו גם לך יהיה אולי זמן לחצות את הארץ לאורכה ולרוחבה על ההארלי.

אני בטוח שתמשיך לשרת את מדינת ישראל בדרכך.

היום, מערכת הביטחון כולה, התווספה לך עוד יחידה לשירות המילואים. לכל הפחות, עבור עצה טובה או רעיון חכם וכאלו נצטרך כולנו. אודי, תודה! תודה לך רונית ובהצלחה בהמשך.

אמיר, אנחנו צועדים ביחד כבר שנים רבות. נולדנו באותה שנה, התגייסנו באותה שנה, שתינו ביחד ליטרים של קפה – או סודה במקרה שלך; ואחרי שלושה עשורים בצה"ל הייתי גאה למנות אותך למפקד חיל האוויר.

אני יודע מאיזה חומר קורצת – איש של פתרונות, של ערכים ושל עשייה בלתי פוסקת למען מדינת ישראל.
אתה מגיע לתפקיד עם הבנה והיכרות עמוקה עם צה"ל, יכולותיו, צרכיו ומפקדיו;
והיכרות רחבה עם המשרד, כראש אג"ת ומפקד חיל האוויר בעבר.

אתה מצטרף היום לשורה ארוכה של שמות מובילים בהנהלת המשרד, ואני יודע שתטביע חותם, ותהיה שותף מוביל בעיצוב וקידום המענה לצורכי הביטחון של ישראל. נעשה הכול על מנת לאפשר לך להצליח בתפקיד.

אני משוכנע שתזכה לשיתוף פעולה מגופי המשרד, מצה"ל ומהתעשיות הביטחוניות. המערכת שנוביל עומדת גם היום בפני אתגרים אדירים – אתגרים צבאיים קרובים ורחוקים, אתגרים חברתיים כמו מתווה השירות בצה"ל, או השלכות אתגר הקורונה.

מערכת הביטחון תצטרך להתאים את עצמה לתקופה הזו. מדינת ישראל ואזרחי ישראל נמצאים בעיצומו של משבר מהגדולים שידענו בהיבט הרפואי, הכלכלי והחברתי. לצד זאת, עומדים בפנינו אותם אתגרים ביטחוניים וגם מדיניים ההולכים ומתעצמים והמחייבים השקעת משאבים רבים.

במציאות הזו תידרש אחריות תקציבית וחברתית. עוצמתה של מערכת הביטחון ניזונה מחוסנה של החברה הישראלית - ביחד – נתמקד, נשתכלל ונתחזק. נעמוד בכל המשימות והיעדים, ונשרת את אזרחי ישראל. אמיר – בהצלחה רבה. אודי – בשמי ובשם כולם, תודה רבה מעומק הלב.