המהומות בלוס אנג'לס
המהומות בלוס אנג'לסצילום: רויטרס

"זה לא מאבק של אפרו-אמריקאים, זה מאבק של האנושות כולה". כמעט שבוע עבר מאז פורסם הסרטון הויראלי והמזעזע בו רצח שוטר לבן עור, אזרח שחום עור בארצות הברית, כשזה חנק אותו למוות בעזרת ברכו ולא חדל מכך על אף תחינותיו של האזרח העצור, ג'ורג' פלויד ואזרחים תמימים שהיו במקום.

למעשה, ככל שעוברים הימים המחאות הופכות לאלימות יותר ויותר ורק מתגברות.

כמו בכל אירוע שכזה, בטח כשאין כדורסל, מי שלוקחים חלק פעיל במחאות ולא מתחבאים מאחורי אור הזרקורים אלו הם שחקני ליגת הכדורסל הטובה בעולם, ליגת ה-NBA.

מה שהחל לפני מספר ימים בקול ענות חלשה ורק על גבי הקירות ברשתות החברתיות, תפס תאוצה וכעת בכל מקום מביעים שחקני הכדורסל בהווה ולשעבר את דעתם על המצב. חלקם אף נוטל חלק ממשי במחאות.

בעוד לברון ג'יימס, כוכב ה-NBA צייץ "למה ארצות הברית לא אוהבת אותנו?", ישנם כאלה שעושים מעשה כאשר ג'יילן בראון, שחקנה של בוסטון סלטיקס, נסע 15 שעות לעיר הולדתו אטלנטה כדי להוביל את אחת מההפגנות למען חייהם של אנשי שחומי עור.

מי שהרשו לעצמם להתבטא בחריפות יוצאת דופן כנגד ממשל טראמפ וכנגד מדיניות השוטרים בארה"ב, אלו שחקני העבר קארים עבדול ג'אבר ודוק ריברס, מי שמשמש גם כמאמנה של לוס אנג'לס קליפרס.

"אנשים לא חוששים מהקורונה והריחוק החברתי, אלא מכך ששוטרים רוצחים את אחיהם רק בגלל היותם שחורים", כתב עבדול גאבר בטור מיוחד בעיתון הטיימס. "אם אתם רואים מפגינים בעלי עור כהה בגיל של דונאלד טראמפ בשיאה של התפשטות נגיף קטלני, כנראה שהם הגיעו לקצה. הם רק רוצים לחיות, רוצים לנשום".

ריברס מצידו לא תקף באופן פומבי את נשיא ארה"ב אך אמר כי "להיות שחור בארה"ב זה קשה. לא מצליח לספור את כמות הפעמים שעצרו אותי בצד בגלל צבע העור שלי".

יאניס אנטטקומפו סיכם וכתב את מה שחושבים עליו אזרחי המדינה כולה ובטח הספורטאים: "אני באמת לא יודע איך לנסח במילים את מה שאני מרגיש, אבל דבר אחד שאני בטוח ידוע הוא שזה נמאס. הגיע הזמן לשינוי".