אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: איסטוק

יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים ענבל חרמוני שלחה הבוקר מכתב אזהרה לשר האוצר ישראל כץ ושר הרווחה איציק שמולי מפני קריסת השירותים החברתיים בעקבות משבר הקורונה והקיצוצים הצפויים.

"מדינת ישראל נמצאת בעיצומו של משבר בשירותים החברתיים. ביטוי למשבר זה ניתן לראות בעומס המשפחות המטופלות אצל כל עו"ס (בין 100-400 משפחות בטיפולה של עו"ס אחת), במחסור אקוטי בעובדות כאשר כ-1000 משרות עו"ס אינן מאוישות, היעדר משאבים ומענים בקהילה, סגירת מסגרות הנותנות שירותים, אי הענות למכרזים שמשרד הרווחה מוציא עבור שירותים במיקור חוץ ועוד", ציינה חרמוני.

לדבריה, "משבר הקורונה הביא עמו גדילה במספר המובטלים, כמו גם עלייה במתח הנפשי בקרב כלל האוכלוסייה, הידרדרות מצבן הנפשי של אוכלוסיות הסובלות מבעיות רגשיות ותפקודיות גם בשגרה, עלייה בבעיות בתפקוד הורי, במקרי אלימות כלפי נשים וקטינים במסגרת המשפחתית, גדילת מספר המכורים לחומרים מסוכנים, ובאופן כללי עלייה דרמטית במספר המשפחות הזקוקות לסיוע של השירותים החברתיים והעמקת הצרכים בקרב משפחות אשר כבר הסתייעו בשירותים החברתיים לפני המשבר".

"בתקופה זו אנו עדים שוב וביתר שאת לחיוניות העבודה הסוציאלית והשירותים החברתיים בשמירה על המרקם והחוסן החברתי, ולשם עמידה באתגרים הלאומיים שלפתחה של מדינת ישראל. על כן נחרדנו למשמע הבשורה כי צפויים קיצוצים בתקני ומשאבי משרד הרווחה בעת הזו! בעת הזו יש להרחיב את המענים ואת תקציבי הסיוע על מנת לאפשר לחברה הישראלית להתמודד בשעתה הקשה, ובוודאי לא קיצוצים אשר יבואו על חשבונם של תושבי מדינת ישראל כולם, ובפרט על חשבונן האוכלוסיות המוחלשות אשר זקוקות לסיוע כעת יותר מתמיד", ציינה.

"מחובתי להתריע בפני מדינת ישראל באשר לאיום קריסת השירותים החברתיים, ההשלכות לכך יהיו הרות גורל, ויובילו קרוב לוודאי גם לאובדן חיים", חתמה חרמוני.