היו"ר רם שפע
היו"ר רם שפעצילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

ח"כ רם שפע (כחול לבן) נבחר היום (שני) לעמוד בראש ועדת החינוך, התרבות והספורט, בעקבות המלצת ועדת הכנסת ובהתאם להסכמים הקואליציוניים.

שפע סיפר לאחר הבחירה, "בעשור האחרון הקדשתי את חיי לעולם החינוך - יש לי תואר שני בחינוך, בהכשרתי אני מורה להיסטוריה ותנ"ך; למדתי בסמינר הקיבוצים, הייתי במשך שבע שנים מייצג של הסטודנטים בישראל, חבר המועצה להשכלה גבוהה וחבר ועדה להכשרת מורים. רציתי להיות חבר בוועדת החינוך ואני שמח ונרגש שהגעתי לרגע הזה".

על הקשר שלו לעולמות התרבות והספורט סיפר שפע, "אני נשוי לקולנוענית, אבי היה ספורטאי אולימפי ולכן אני רואה עצמי מחובר מאוד לשלושת הנושאים שבתחום אחריותה של ועדת החינוך, התרבות והספורט. החינוך מורכב משלוש זירות - חינוך מלידה עד סיום בית הספר; חינוך בלתי פורמלי שראוי יותר שיקרא חינוך ממשיך, ומערכת ההשכלה הגבוהה. מדובר בעולם אדיר של משימות ואתגרים שיגיעו לפתחנו. התרבות היא לא פחות מנכס אסטרטגי למדינת ישראל ואי אפשר להמעיט בחשיבותה ובהשפעתה על הלבבות. כך גם עולם הספורט שהוא נשמת אפה של החברה הישראלית. אני רוצה שהוועדה תהיה קשובה לציבור ואני מזמין את כולם לראות בה בית".

יו"ר הכנסת ח"כ יריב לוין בירך את יו"ר הוועדה החדש: "אתה בא עם המון ידע, היכרות עם המערכת ותשוקה אמיתית לעסוק בנושאים המורכבים והחשובים שבתחום אחריות הוועדה. אתה מגיע ממקום שהוא ביקורתי למערכת, והשילוב הזה הוא דבר שמערכת החינוך על כל מרכיביה זקוקה לו. ההיכרות והביקורתיות יאפשרו לך להוביל את הוועדה למוקד של בקרה שוטפת בשילוב של יצירתיות, חידוש ושינוי. יש בתחום אחריות הוועדה גם את עולם הספורט שמתמודד בתקופה הזאת עם אתגר אדיר. אני מאחל לך הצלחה אמיתית, הולך להיות פה מאוד מעניין ומשמעותי". יו"ר הכנסת לוין הידוע באהדתו לקבוצת הכדורגל הפועל תל אביב הוסיף בחיוך: "אני מקווה שתהיה לך סיבה להזמין אותי לוועדה לאחר זכיה של הפועל תל אביב בגביע, לפחות בשלב הראשון".

יו"ר ועדת הכנסת ח"כ איתן גינזבורג בירך את ח"כ שפע ואמר: "בין כל המינויים זהו אולי המינוי המקצועי ביותר. מדובר באיש חינוך בכל רמח אבריו, שעשה הרבה מאוד למען התחום הזה ומכיר היטב את הוועדה הזאת".