טוויטר החליפה את התמונת הפרופיל לתמונה שחורה
טוויטר החליפה את התמונת הפרופיל לתמונה שחורהצילום: מסך

הרשתות החברתיות מצטרפות למחאות על גזענות נגד "שחורים" בארצות הברית והן החליפו את תמונת הפרופיל שלהן לתמונה שחורה.

הרשתות החברתיות פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר ורשתות נוספות שינו בימים האחרונים את תמונת הפרופיל תחת התיוג #BlackLivesMatter.

מייסד פייסבוק, מארק צוקרברג, כתב בחשבון הפייסבוק שלו: "אנו עומדים עם הקהילה השחורה - וכל אלה שעובדים למען הצדק לכבוד ג'ורג' פלויד, בראונה טיילור, אחמד ארברי ועוד הרבה מדי אחרים ששמם לא ישכח".

"כדי לעזור במאבק הזה אני יודע שפייסבוק צריך לעשות יותר כדי לתמוך בשוויון ובטיחות לקהילה השחורה דרך הפלטפורמות שלנו", הוסיף.

כפי שפורסם, בשבת האחרונה התפרצו הפגנות והתפרעויות אלימות בשורה ארוכה של ערים ברחבי ארצות הברית בעקבות מותו של ג'ורג' פלויד, אדם שחור שנחנק למוות בידי שוטר בשבוע שעבר במהלך מעצר בעיר מיניאפוליס.

אתמול התגברו המחאות והמפגינים בזזו חנויות וניתצו את חלונות הראווה, הפכו מכוניות, ואף השליכו אבנים על כוחות הביטחון שניסו לפזר את ההפגנות האלימות.

לפי דיווחים בתקשורת האמריקאית נהרג ביום שישי קצין בשירות הפדרלי לאחר ירי לעבר הבניין הפדרלי שבוצע ככל הנראה על ידי מפגינים, בעוד באטלנטה הציתו המפגינים מכוניות משטרה. בלוס אנג'לס נכתב "רוצחים" על ניידות משטרה כאשר אלפי מפגינים חסמו את הכבישים המרכזיים בעיר.