יאיר לפיד: אדישות מוחלטת למצוקהערוץ כנסת

יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, תקף בחריפות אחר הצהריים (שני) בפתח ישיבת סיעתו, את ההחלטה לבצע קיצוץ תקציבי לטובת הקמת המשרדים החדשים.

"הממשלה הצביעה אתמול על קיצוץ של 3.6 מיליון שקל בתקציב הרווחה. המטרה: ג'ובים למקורבים במשרדי הממשלה הכי מיותרים בהיסטוריה. 3.6 מיליון שקל זה 300 אלף ארוחות חמות בבתי ספר. זה לקחת אוכל מילדים עניים", תקף.

לדבריו, "קיצצו 4.3 מיליון שקל מתקציב משרד הבריאות, בשביל לממן את הלשכה החליפית של ראש הממשלה החליפי בני גנץ. אני רוצה להזכיר, בני גנץ הוא שר הביטחון. יש לו כבר עכשיו את הלשכה הכי גדולה, הכי מפוארת עם הכי הרבה כוח אדם בממשלה. אבל הם קיצצו בתקציב של מחלקות פנימיות בבתי חולים, כדי לבנות לו עוד לשכה מפוארת. שיהיו שתיים. למה לא, זה הרי לא הכסף שלהם. העיקר שהם אמרו שזו ממשלת קורונה".

"קיצצו 3.2 מיליון שקל בתקציב התעסוקה. בשביל המשרד לענייני קהילות לא קיימות של אורלי לוי והמשרד למשאבי מים של אלקין. דווקא עכשיו, כשיש בישראל יותר ממיליון מובטלים. כשהדבר הכי חשוב למשק זה תעסוקה. זה למצוא לאנשים עבודה. לעזור למובטלים בהכשרות מקצועיות", הוסיף לפיד.

"קיצצו 357 תקנים במשרדים ממשלתיים קיימים. ברווחה, בבריאות, בחינוך. העבירו אותם למקורבים ועסקנים. זה רמות של ניתוק שפשוט אי אפשר להסביר", טען, "מעולם לא היתה ממשלה בישראל שבזה כל כך לאזרחיה. שזלזלה באופן כל כך מופגן בישראלים הטובים שעובדים, שמשרתים, שמשלמים מיסים".

"ומתי? היא עושה את זה בשעתם הקשה ביותר. אנשים יושבים בבית, העצמאים קורסים, וממשלת המנותקים והעריקים ממשיכה לסדר תפקידים למקורבים. מאות מיליוני שקלים על חשבון הציבור. אדישות מוחלטת למצוקה. מנותקים נמאסתם", חתם לפיד.