קורונה
קורונהצילום: איסטוק

אתמול סער הרחוב החרדי באשדוד לאחר שאברך צעיר המתגורר באחד הריכוזים החרדיים בעיר נסע בערב החג לאלעד בתחבורה הציבורית ולאחר שהגיע ליעדו התברר לו כי הוא חולה בקורונה.

כתוצאה מכך נדרשו כל נוסעי האוטובוס להיכנס לבידוד למשך שבועיים וכנגד החולה נשמעו טענות קשות על כך שהפר את חובת הבידוד ויצא מביתו לפני שקיבל את תוצאות הבדיקה.

כתב 'המבשר' יעקב לוסטיגמן הביא הבוקר את גרסתו של הצעיר ממנה עולה כי לנגיף אין כללים ויש להקפיד על בידוד כל עוד לא מתקבלות שתי תשובות שליליות - גם אם החולה 'המדביק', בעטיו ניגש להיבדק - יצא שלילי לחלוטין.

"הכל כשחבר טוב שלו חש ברע", סיפר אחד מקרובי משפחתו של החולה. "החבר השתעל, סבל מחום גבוה, איבד את חוש הריח וכל התסמינים היו של מחלת הקורונה. לאחר מספר ימים הוא הזמין בדיקת קורונה, ולאחר שלא הגיעו תוצאות, נערכה לו כעבור ימים אחדים בדיקה נוספת. במקביל החליט גם החבר, שלא היה חולה ולא סבל משום תסמין, להיבדק גם כן, מחשש שהוא נדבק ועלול להדביק אחרים חלילה.

"בסופו של דבר, החבר שהיה חולה מלכתחילה, קיבל תשובה שלילית לבדיקת הקורונה שעשה. בהמשך הוא קיבל תשובה שלילית נוספת, כך ששתי הבדיקות חזרו שליליות והוסר כל חשד לתחלואה בקורונה במקרה שלו.

"בעקבות כך, האברך שבא עמו במגע, הרשה לעצמו לצאת מהבית ולהפר את חובת הבידוד, כי כל הסיבה שהוא נבדק בגינה הייתה השהות שלו בסמיכותו למי שנחשד כחולה קורונה, ולאחר שהוסר החשש, הוא לא ראה סיבה להמשיך ולשמור על בידוד יותר מכל אדם אחר.

"כשהגיע לאלעד בערב החג והתברר לו שהבדיקה שלו קיבלה תשובה חיובית לקורונה, הוא הרגיש שהשמים נופלים עליו. זה הגיע בהפתעה מוחלטת, ובניגוד לכל היגיון סביר. עד עכשיו אנחנו לא בטוחים שהוא אכן חלה, ויש לנו חשש שמדובר במה שנקרא 'פאלש פוזיטיב', כלומר תשובה חיובית שגויה, שזה דבר שקורה לפעמים, ורק אחרי שתתבצע בדיקה נוספת נוכל לדעת אם אכן הייתה פה תחלואה אמיתית בקורונה, או שזאת טעות ותו לא".

לדבריו, "הסיפור הזה מלמד אותנו בעיקר שלא משנה מה קרה ומה היו הסיבות שלך, מי שעשה בדיקת קורונה חייב להישאר בבידוד ויהי מה, עד שתתקבל תשובה שלילית. כל עוד לא הגיעה תשובה שלילית, היציאה עלולה להיות בעייתית מאוד, גם אם באמת ההיגיון הבריא אומר שלא אמורה להיות שום בעיה".

עוד הוסיף, כי האברך שהתגלה כחולה קורונה, מצטער בכל לבו על השתלשלות העניינים: "זאת הרגשה מאוד מאוד לא קלה. לדעת שאתה הכנסת אנשים אחרים לבידוד, כביכול כי לא שמרת על הכללים. הוא כל כך הקפיד להיזהר, ובעצם הזמין בדיקה למרות שבכלל לא היה מחויב בה, רק בגלל החשש שמא ידביק חלילה אנשים אחרים. עכשיו כל מה שמעניין אותו זה שלא יתברר שמישהו מנוסעי האוטובוס נדבק, חלילה וחס".