כדורסל (ארכיון)
כדורסל (ארכיון)ישי קרוב

"הציבור בארץ רעב לספורט, רעב לתרבות. היום ברור לי חד משמעית שהדרך הנכונה הייתה של אלה שתמכו בחזרה לפעילות", את הדברים האלה אמר היום (שני) יו"ר מכבי ראשון לציון בכדורסל, יצחק פרי.

פרי אמר את הדברים במסיבת עיתונאים מקוונת שנערכה היום לרגל חזרת עונת 2019/20 מפגרת הקורונה הכפויה, כשהיום למעשה הייתה הפעם הראשונה בה התאמנה הקבוצה אימונים מלאים עם מגע, לראשונה מאז נעצרה העונה בשל הנגיף המבהיל.

ראשל"צ שנמצאת במקום השלישי בטבלת ליגת ווינר סל, ביצעה שלושה שינויים בסגל השחקנים שלה, כשהחליפה את ג'יימס קלי בזאק הנקינס שהגיע מנימבורק הצ'כית וכן צירפה את נועם אביבי מבני הרצליה וחן כלפון מאליצור יבנה, שניהם היישר מהליגה השניה, הליגה הלאומית.

פרי סיפר כי עיקר הקושי הוא בהיערכות לעונה הבאה. "איך מתכננים תקציב לעונה הבאה? אנחנו לא יודעים כלום. תמיד היה בסיס שאיתו אפשר לצאת לדרך, היום אנחנו לא יודעים כלום לקראת העונה הבאה. לא יודעים כלום לגבי הספונסרים, תקציב עירוני והתקציב של המנהלת. אני לא יודע איך נבנה את הקבוצה בעונה הבאה".

לדברי פרי מי שמקשה יותר מכל על הקבוצות וההיערכות לעונה הבאה, אלו מי שאמורים לרצות שהספורט יחזור לפעילות ולשגרה, הן בגלל הכסף שהוא מייצר ומכניס, הן בגלל ההישגים הבינלאומיים והן בשל הדאגה והאכפתיות מהאזרחים - מדינת ישראל.

"בשביל מדינת ישראל הספורט הוא סרח עודף. כאילו אין שחקנים, מאמנים ואנשי צוות שמתפרנסים מזה. הרגעים הקשים הם עכשיו, כולנו ביחד, המאמנים, הקבוצות והשחקנים - כולנו בתוך אותה סירה, כדי שיהיה כדורסל, כדורגל וכדוריד במדינת ישראל. אפשר לחזור אחורה 30 שנה אחורה בקלות".