מזרח ירושלים
מזרח ירושליםצילום: פלאש 90

פרויקט הסיליקון וואדי של מזרח ירושלים יוצא לדרך לאחר שנה של עבודת התכנית. התכנית כוללת שורה של התאמות שנעשו במיוחד במטרה להוציא לפועל את השלב הראשון של פרויקט הדגל של עיריית ירושלים במזרח העיר, פרויקט ה"סיליקון ואדי".

פרויקט ה"סיליקון ואדי" מהווה את התכנית האסטרטגית הגדולה והמשמעותית לעיר ירושלים, ובמסגרתה יוגדלו שטחי תעסוקה, מסחר ומלונאות בהיקף נרחב במזרח העיר.

במסגרת התכנית, תוך שנים ספורות יבנו כ-200,000 מ"ר של שטחי תעסוקה, בדגש על תעסוקה איכותית בתחום ההייטק, לצד 50,000 מ"ר של שטחי מסחר ועוד 50,000 מ"ר למלונאות.

הפרויקט, שיצא לדרך ביוזמתו של ראש העיר ירושלים, משה ליאון, מצטרף לתכנית החומש הממשלתית לצמצום פערים חברתיים כלכליים ופיתוח כלכלי במזרח ירושלים (החלטה 3790), ומאפשר להגשים הלכה למעשה את החזון הנמצא בבסיס התכנית הממשלתית. מדובר באחד הפרויקטים המורכבים ביותר שבוצעו בירושלים בעשורים האחרונים, במטרה להביא לשינוי מציאות ברמה העירונית והלאומית כאחד. לטובת הצלחת הפרויקט חברו יחדיו כלל גורמי התכנון, בעלי קרקע, גופי הכשרה מקצועיים וחברות הייטק מהשורה הראשונה.

בין מטרות הפרויקט, יצירת כ-10,000 מקומות תעסוקה איכותיים במזרח העיר, הגברת האמון בין אוכלוסיית מזרח העיר לבין העירייה והממשלה, העלאת שיעור תעסוקת הנשים ממזרח ירושלים, וחיזוק מעמדה של תכנית הלימודים הישראלית במזרח העיר כמפתח להשכלה גבוהה ולתעסוקה.

ראש העיר משה ליאון: "אנו עושים צעד נוסף בדרך להגשמת תכנית היסטורית במזרח העיר, ומביאים בשורה אדירה לכלכלה בירושלים בכלל ובמזרח העיר בפרט, עם הגדלת היצע התעסוקה בתחום ההייטק. נדאג להביא לכאן את החברות המובילות במשק ואת כוח האדם האיכותי ביותר במזרח העיר. נפעל בסנכרון מלא עם גורמי התכנון, התעסוקה וההכשרה, על מנת לחולל מהפכה של ממש וליצור תקווה גם במזרח העיר".