המהומות בלוס אנג'לס
המהומות בלוס אנג'לסצילום: רויטרס

בקהילה היהודית בלוס אנג'לס מתקשים עדיין להירגע מההתפרעויות של המפגינים השחורים שגרמו נזק רב לבעלי עסקים יהודיים.

ההערכה היא כי קרוב ל־75 אחוז מהעסקים הנמצאים בבעלות יהודית במרכז 'לה־בראה' הושחתו וחלקם נבזזו.

גם בתי כנסת נפגעו בהתפרעויות. במהלך יום אתמול עמלו עובדי העיריה וחברת פרטיות על מחיקת כתובות הגרפיטי שרוססו על מספר בתי כנסת בעיר.

גם בשיקגו מתמודדת הקהילה היהודית עם ההתפרעויות האלימות שגרמו לעוצר לילי. בעקבות כך פרסמה אגודת ישראל בשיקגו הודעה לתושבי המקום: "תושבי שיקגו: בגלל העוצר העירוני, אנא התאמצו להיות בבית לפני 21:00 בערב. אם זה דורש התאמת זמני ערבית, אנא התאמצו לעשות זאת. אם אתם זקוקים לסיוע באכיפת החוק, צרו איתנו קשר".

ההתפרעויות האלימות ומעשי הביזה הגיעו גם לברוקלין. אלפי מפגינים הגיעו ממנהטן לשכונת ויליאמסבורג החרדית, אך בשונה משאר המקומות, הסדר נשמר ולא בוצעו מעשי ביזה או אירועים אלימים אחרים.

בתוך כך, בעוד שבחלקים שונים מניו יורק, נעשו מעשי ביזה רבים וההתפרעויות יצאו מכלל שליטה, ראש העיר ביל דה בלסיו ממשיך לאכוף בקפידה ולאסור את פתיחת החנויות בשדרה ה־13 בבורו פארק. מה שפוגע קשות בבעלי החנויות ובאלפי הלקוחות.

"ההתפרעויות והכאוס לא מפריעים לראש העיר להורות על המשך הקצאת הכוחות הגדולים לסייר בשדרה ה־ 13 כדי לסגור כל חנות שמנסה בכל זאת לפתוח על מנת לספק את צרכי התושבים", זועמים בעלי החנויות.