הודו
הודוצילום: iStock

הגבול המשתרע בין הודו וסין, על רכס הרי ההימלאיה, הפך בתקופה האחרונה למתוח מאוד, לאחר שחיילים סינים חדרו לשטח שתחת שליטתה של הודו, כך לטענת הממשלה ההודית, והקימו בו אוהלים ועמדות צבאיות מאולתרות.

בתגובה פעלו החיילים ההודים להרחיק את הסינים משטחם, צעקו לעברם ומשלא נענו אף החלו לדחוף אותם פיזית בחזרה לשטח שבשליטת סין.

בין הצדדים התפתחו קרבות פיזיים ואלימים, אבל הקרבות הללו לא כללו שימוש בנשק קר או חם, מחשש להתדרדרות נוספת של המצב. בהמשך יידו הצדדים אבנים אלו על אלו, וכמה חיילים נפצעו באורח קל.

באזור המדובר שורר ויכוח ישן, כשסין טוענת לריבונות על חלק מהשטח שמוחזק בידי הודו. באחרונה החלה ממשלת הודו לקדם פרויקט של סלילת כביש באזור, לצורך חיבור שדה תעופה קרוב ליישובים והערים השוכנים בסמוך, ונראה כי על רקע זה מנסה סין לייצר מתיחות מול הודו, כדי להניא אותה מביצוע התכנית.

בין היתר הרחיבה סין שדה תעופה צבאי שלה השוכן בקרבת מקום, ואך הציבה בו סוללות טילים ונ"מ, וכן ננקטו צעדים נוספים שנועדו להבהיר להודים כי סלילת הכביש בשטח המריבה, לא תעבור בשלום.

בתגובה לדיווחים בנושא, פרסמו הסינים תגובה רשמית לפיה באזור הגבול שוררת "יציבות יחסית" וכי הקונפליקטים בין החיילים בשטח מטופלים ברמה הדיפלומטית ובאמצעות מתווכים.