הבית בו נולד היטלר
הבית בו נולד היטלרצילום: רויטרס

ממשלת אוסטריה הודיעה כי הבית בו נולד הצורר הנאצי אדולף היטלר בעיר 'בראונאו אם אין' שעל גבול גרמניה יהפוך לתחנת משטרה על מנת "לנטרל אותו".

ההחלטה התקבלה לאחר שבשנים האחרונות הפך הבית למוקד עליה לרגל לניאו נאצים שביקשו לציין את יום הולדתו של היטלר.

הממשלה האוסטרית רכשה את הבניין בשנת 2016 לאחר סכסוך משפטי ממושך עם הבעלים שרכשו את הבניין, לאחר שזה עבר מספר בעלים מאז סיום מלחמת העולם השנייה.

שר הפנים האוסטרי, קרל נהאמר, אמר כי חברת אדריכלות תחל בימים הקרובים להכין את התכניות להפיכתו של הבניין לתחנת משטרה בעלות של 5 מיליון יורו. תחנת המשטרה אמורה להיפתח בחודש נובמבר הקרוב. "פרק חדש לעתיד ייפתח מבית הולדתו של רודן ורוצח המונים", אמר נהאמר.

פקיד בכיר במשרד הפנים האוסטרי, הרמן פיינר, הוסיף, "הניטרול של כל המקום הזה היה בסופו של דבר המטרה המרכזית של כל הנושא הזה".

כיום כמעט ולא נותרו סימנים לכך שהבית היה מקום הולדתו של היטלר. סלע שעליו נחקק "לעולם לא עוד פשיזם" שהוצב מחוץ לבית יועבר למוזיאון בוינה. היטלר עצמו נולד בבית ב'בראונאו אם אין', אך כמעט ולא בילה בו. משפחתו עזבה את הבית מספר שבועות לאחר לידתו ועברה לבית אחר, וכאשר הרודן הנאצי היה בן שלוש עזבה לחלוטין את העיר.

עם זאת, ניאו נאצים רבים הפכו את הבית למוקד עליה לרגל ביום הולדתו של היטלר, מה שהביא את ממשלת אוסטריה לרכוש את הבית בשנת 2016 ולהפוך אותו כעת לתחנת משטרה.