בראון. עוזב את הארץ
בראון. עוזב את הארץצילום: עודד קרני, מנהלת הליגה

"מצטער שהדברים היו צריכים להיגמר ככה", כך כתב הערב (שלישי) כוכבה של מחזיקת גביע המדינה בכדורסל, הפועל ירושלים, הגארד הנהדר שלה ג'ייקובן בראון.

בראון שחזר לארץ לפני כשבועיים בלבד לאחר פגרת הקורונה הכפויה, התבטא לא מעט בשבועיים האחרונים נגד מתווה החזרה של מנהלת הליגה בכדורסל כשעיקר התלונות עסקו באשר למשפחה שהותיר מאחור בארצות הברית ונמנע מלהביאם לארץ לאור התפשטות הנגיף.

יום לאחר ששב לאימון מלא עם חבריו לקבוצה, החליט בראון כי הוא לא יכול עוד וביקש מהנהלת המועדון הירושלמי להשתחרר מיידית ולשוב לביתו שבארצות הברית בחזרה.

"אני רוצה להודות להפועל ירושלים ולאוהדים הנפלאים שלה על כל האהבה שהראו לי מהיום הראשון", כתב בראון בחשבון האינסטגרם שלו והוסיף - "אני מצטער שדברים היו צריכים להיגמר ככה. המשפחה שלי זקוקה לי בזמנים הקשים הללו ואני מקווה שתבינו. אוהב אתכם. לחברים שלי לקבוצה, תודה על הזמנים הטובים והרעים העונה, עכשיו תסיימו את מה שהתחלנו".

מדובר במכה קשה עבור מחזיקת הגביע מהבירה ומי שעוד יכולה לסיים את העונה הנוכחית בטרבל עם זכיה באליפות המדינה והנפת תואר אירופי, גביע ליגת האלופות של פיב"א כשתארח את הטורניר היוקרתי בחודש ספטמבר, כאשר בראון היה בורג מרכזי בקבוצה והציג עונה פנטסטית במדיה.

הגארד בן ה-30 העמיד העונה ממוצעים של 15.4 נקודות, 2.9 ריבאונדים ו-5.9 אסיסטים למשחק בליגה וכן העמיד מספרים דומים גם במפעל האירופי.

כעת יצטרכו האדומים מהבירה למצוא מחליף ראוי לעמדה שגם כך סבלה מחיסרון כשגם שלווין מאק לא יחזור לשחק במדיה, והכל בטווח זמן מיידי לאור העובדה כי הליגה תחודש בעוד כשבועיים.

מי שעשוי להגיע במקומו של בראון הוא לא אחר מאשר שחקנה של מכבי ת"א בעונה שעברה, ג'רמי פארגו כשזה כבר שיחק תחת מאמנה של ירושלים, עודד קטש, ואף זכה איתו באליפות המדינה בכדורסל במדי הפועל גליל עליון.