ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו נשאל במסיבת עיתונאים מה דעתו על כוונתו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לשלוח את כוחות הצבא האמריקני להפסיק את ההתפרעויות במסגרת המחאה על הרג ג'ורג' פלויד.

טרודו השתתק למשך 20 שניות שבהן ניסה ככל הנראה למצוא את התשובה המתאימה. בסופו של דבר הוא אמר "כולנו צופים בזעזוע ובתדהמה במה שקורה בארה"ב. זה זמן לאחד אנשים. זה זמן להקשיב, ללמוד אילו סוגים של אי-צדק נמשכים למרות ההתקדמות שנעשתה במהלך השנים והעשורים".

ברחבי ארצות הברית נמשכות המהומות האלימות במחאה על מותו של האפרו-אמריקני ג'ורג' פלויד שנהרג על ידי שוטר שעצר אותו באלימות.

מפגינים השליכו אמש אבנים על חלונות מסעדת Char Bar הכשרה בעיר וושינגטון די סי בארצות הברית.

שוטרים פיזרו בגז מדמיע אלפי מפגינים סמוך למקום נאומו של הנשיא טראמפ בוושינגטון. במנהטן נבזזות החנויות בזו אחר זו. אחיו של ג'ורג' פלויד, טרנס פלויס, ביקש להרגיע את המתפרעים: "אם אני לא מנפץ כאן דברים, אם אני לא פוגע כאן בקהילה שלי, אז מה אתם עושים? מה אתם עושים?".

ספרי תורה הוצאו מבית כנסת בבוורלי הילס כדי להגן עליהם מחשש שייפגעו במהומות. הקהילה היהודית בלוס אנג'לס דיווחה על אירועי ביזה רבים בחנויות של חברי הקהילה.

ג'ונתן פרידמן, בעל בית מרקחת בלוס אנג'לס, סיפר לערוץ 7 כי "במוצאי שבת הגענו לחנות שלי וסיירנו גם בחנויות של חברים יהודים. צפינו בפורעים עוברים מחנות לחנות ובוזזים אותן. פרצו לכל החנויות, גנבו והשחיתו את הכניסה תוך ניפוץ החלונות והמשטרה פשוט לא היתה שם".

לדבריו, "בשלב מסוים המשטרה ראתה אותנו עוצרים פורע שהתכוון לבזוז חנות ומוציאים אותו ממנה. השוטרים סירבו להתערב ואמרו שהם לא יכולים לעשות דבר. זה היה רגע מזעזע. אמרו לנו: 'סליחה, אנחנו לא יכולים לעזור. אנחנו מתמקדים באובדן חיים לפני שנתמקד בסחורה'".

"עניתי להם שבבעלותי בית מרקחת והתרופות שנגנבות עלולות להפוך לבעיה של המשטרה והם ענו: 'אנחנו מתמקדים בהצלחת חיים. החנות שלך היא הבעיה שלך ולא של המשטרה'", הוא מוסיף.

פרידמן מספר כי גם בית הכנסת של הקהילה הושחת, אך ביום ראשון נעשו עבודות לשיקומו. "אני לא מצליח להבין מה הקשר של השחתת בתי כנסת ובתי עסק לגל המחאה הזה. חלק גדול מהעסקים סובלים גם כך מאובדן הכנסות עקב משבר הקורונה ועכשיו בנוסף להפסדים הללו גם ניפצו להם את החלונות והדלתות. זה כל כך מיותר", אומר פרידמן.

פרידמן מביע תקווה שהמצב ישתנה. "בשני הלילות האחרונים היה עוצר קפדני והרחובות היו שקטים. בבוקר מנסים להחזיר את המצב לשגרה, לחזור ולעבודה ולשקם את מה שנהרס".