ענייני גירושין
ענייני גירושיןiStock

כשמגיעים להליך גירושין חשוב לבדוק שאתם אכן מעוניינים בו.

האם שקלתם את כל האפשרויות? האם אתם בטוחים שזהו הדבר אותו אתם רוצים עם הטוב והרע שבדבר? עורכי דין גירושין ומשפחה, משתפים כי הרבה פעמים חלק גדול מהקושי בתהליך או חוסר ההחלטיות והבלבול המלווה אליו. נסו את כל שביכולתכם על מנת להגיע למקום שלם עם החלטתכם.

עורך דין משפחה זה יקר נורא

אז זהו שלא תמיד. סקרנו את השוק בכל הקשור אל מחיר עורך דין ויש אין ספור אפשרויות. השוק מוצף עורכי דין ולכן ניתן למצוא עורך דין גירושין מחיר נמוך כמו גם מחיר גבוה. לאחר בירור נוסף מסתבר כי לא תמיד עורך דין גירושין מומלץ יהיה יותר יקר אך נראה כי לרוב זה המצב.

עורכי דין מנוסים פחות ובתחילת דרכם, שטרם סיפחו לעצמם המלצות דורשים מחירים נמוכים יותר מאלו בעלי הוותק הנדרש בתחום זה. כמובן שבמידה וניתן כדאי לבחור עורך דין גירושין בעל המלצות אך אין זה הפרמטר היחיד

שים לב: עורך דין גירושין הוא גם משכין שלום

לא פעם גירושין מזכירים שדה קרב שלא לומר מלחמה שאינה נגמרת. לעורכי דין יצא שם רע של מלבי אש ומעודדי סכסוכים ואולי יש אמת בכך. עוד סיבה לשים לב בבחירת עורך הדין שלך.

הדרך הטובה ביותר היא לבחור עורך דין דיני משפחה שידע לשמור על אחדות למרות הפירוד ועם יש ילדים בהכרח. אחת הדרכים היא לקחת עורך דין גירושין בעל מודעות למצב הרגשי וההשלכות של ההליך על הנפשות הקשורות בו. דרך מעולה להבטיח זאת היא לשכור עורך דין גירושין שהיינו גם מגשר ענייני משפחה.

גישור זכות או חובה?

בשלב הראשוני גישור הוא אינו חובה אך הוא בהחלט זכות שיש לנצלה. עו"ד גירושין ומגשר אייל סייג מסביר: הגישור משנה את התפיסה בכל הליך הגירושין. מבחינת עו"ד בעל אוריינטציה גישורית כל תהליך שכזה יכול וצריך להיפתר בדרכי שלום ומיצוי הזכויות במהירות ללא התשת הצדדים בתהליכים שאינם נגמרים ולרוב גוררים כספים מיותרים והרבה כאב.

סבלנות לא קונים בשום חנות

לא פעם ממהרים בני הזוג "להפיל" אחד את השני. הם נעזרים במעקבים ובחוקר פרטי, בהוצאת כספים מיותרת והרס הדדי ומה גם שלרוב אינם באמת יודעים מה תקף ומה לא בבית המשפט, ומה בדיוק לחפש ואיך. במידה וחלטתם על גישה דומה, פנו אל עורך דין בקיע עמו תרגישו בנוח להתייעץ האם במקרה הספציפי שלך פעולה שכזו מוצרכת ואם כן מה בדיוק צריך ואיך ניתן להשיג זאת. עוד נושא לייעוץ ראשוני יהיה בהקשר למגורים. לרוב בני הזוג נאחזים במחיה משותפת מפחד לאבד את הנכס במידה ויצאו ממנו. כל זאת תוך כדי ריבים איומים והחרפת המצב למלחמה בלתי נמנעת.

יש ילדים אנחנו נשארים

עורך דין גירושין מחיר החופש - לא בטוח בכלל שהדבר הנכון כאשר ישנם ילדים הוא להישאר בבית. פסיכולוגים מסבירים כי לילד עדיף הורים פרודים אך שמחים ואוהבים, מהורים המתגוררים יחדיו אך מלאי כעס וכאב הרבים ריבים בלתי פוסקים שאליהם הילדים עדים פעם אחרי פעם.

בחרו אמת ויושר

בחרו עורך דין גירושין מומלץ ואמין. כזה שאתם מרגישים שהמטרה שלכם ושלו זהה וכי ניתן לסמוך עליו. במידה ומצאתם כזה, הקשיבו לו. הרבה פעמים הצדדים מסרבים להסכם פשרה המוצע להם וזאת ממחשב שישיגו יותר טוב, מכעס בצדקתם ועוד.

אך עו"ד מנוסה יסביר לכם כי לא פעם זוהי ההצעה הטובה ביותר עבור הצדדים ובכל מקרה מגיעים אליה בסוף התהליך בשנית וזאת לאחר כל הוצאת הכסף והזמן על ניסיון להגיע אל תוצאה טובה יותר או להיות בצד "המנצח" מה שלא באמת קיים כאשר מדובר על גירושין

עו"ד גירושין ומגשר אייל סייג, עונה: ממה להימנע?

במידה ויש ילדים חשוב להימנע מלערב אותם. יש להילחם בצורך הטבעי שיבחרו צד. את הצד שלך. להפך יש לעודד אותם להבנה שאין שום סיבה לבחור כי שני הוריהם עודם ההורים שלהם ולא נגזר עליהם לאבד אבא או אמא.

בשונה משאר הנכסים את הילדים לא ניתן לחלק אלא לחלוק יחד את חייהם ואת זמנם. זכרו לא לערב אותם בקרבות ובמלחמות במידה ואתם נמצאים כרגע בהלך רוח שכזה ולא להשתמש בהם על מנת לגשר ביניכם או לתקשר דרכם, כי זוהי עוד דרך משמעותית לערב אותם ולייצר להם לחצים כבירים.

סוף מעשה במחשבה תחילה

לפני שאתם נכנסים למערבולת שתסחוף לתוכה אתכם ואת חייכם והאהובים לכם עצרו ודמיינו את האדמה החרוכה. בחרו בדרכך של שלום ובחרו עו"ד המתאים לכך כי המושכות יהיו לא פעם בידיו. בחרו עורך דין גירושין שהיינו גם מגשר בעל ניסיון בדיני משפחה וודאו כי ניסיונו תואם את הצורך שלכם ושאתם אכן שואפים אל אותה מטרה וצאו לדרך חדשה.