דוד ביטן
דוד ביטןצילום: עדינה וולמן, דוברות הכנסת

חבר הכנסת דוד ביטן, מבכירי הליכוד ויו"ר הקואליציה לשעבר, נבחר היום (רביעי) כיו"ר ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות.

יו"ר הכנסת יריב לוין בירך את ביטן על בחירתו, והדגיש כי "מדובר במינוי טבעי. למעט אנשים בכנסת יש יכולת וכישרון להניע תהליכים ושינויים כפי שדוד ביטן יודע. המינוי שלו הוא הזדמנות בקנה מידה היסטורי לתת דחיפה אמתית לנושא כה חשוב, של הקליטה והקשר עם יהדות התפוצות.

''אין קיום למדינה ללא קליטת עליה, זו אבן היסוד שעליה עומדת מדינת ישראל. זכותו של כל יהודי לעלות לארץ, היא מהות הציונות ועלינו לפעול כי הם יממשו אותה", הוסיף לוין.

ח''כ ביטן הדגיש כי "אנחנו צריכים להתכונן לעליה גדולה בעקבות משבר הקורונה והתגברות האנטישמיות. נפעל, כבעבר, לתקן עיוותים ואי התאמות, ונקדם תקציבים לנושאים החשובים הללו. חשוב לפעול לחיזוק תקציבי של הקהילות הקטנות, שמתקשות לתפעל את עצמן, בחינוך, פעילות קהילתית וארגון". ביטן הבטיח להקים ועדות-משנה כדי לזרז טיפול בנושאים שונים, ולאפשר ביטוי למירב חברי הכנסת.

יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ איתן גינזבורג (כחול לבן), סיפר כי "דוד הוכיח את עצמו כפרלמנטר מעולה. הועדה עוסקת בתפקיד חשוב מאין כמוהו של קליטת עולים. אני עצמי עולה מארגנטינה, ומדובר בעבודה חשובה ביותר".

מזכ"ל הסוכנות היהודית, ג'וש שוורץ, העריך כי בשנה הקרובה יעלו לארץ כ-50 אלף איש, כמעט פי שניים משנה ממוצעת, בעקבות משבר הקורונה, התחלואה והתמוטטות קהילות רבות ברחבי העולם.