בדיקת קורונה
בדיקת קורונהצילום: יהונתן ולצר/TPS

בכיר במשרד הבריאות מזהיר כי ישראל על סף גל שני שיוביל להתפרצות נרחבת של נגיף הקורונה, כך דווח הערב (רביעי) בחדשות 13.

הגורם טען כי אי אפשר לקשור את כל מקרי ההדבקה ברחבי הארץ להתפשטות המחלה בתיכון בעיר.

לדבריו, "בבתי החולים יש מקרים קשים שלא נראו כמותם חודשיים".

משרד החינוך עדכן כי בשל ההידבקות בנגיף קורונה נסגרו 51 בתי ספר לאחר שהתגלו 261 מקרי הידבקות של תלמידים ועובדי הוראה. כ-8,000 מורים ותלמידים מצויים בבידוד.

לפני כן דיווח משרד הבריאות כי 32 ישראלים אובחנו ביממה האחרונה כחולי קורונה והמספר הכולל של החולים עומד על 2,103. מצבם של 27 חולים מוגדר קשה ו-25 מתוכם מונשמים.

בין הנדבקים החדשים גם זוג הורים לתינוקת שנולדה אתמול בבית החולים בילינסון והועברה למחלקת הפגים במרכז שניידר.

האם, המאושפזת בבילינסון במתחם נפרד לא ביקרה במחלקת הפגים, אולם האב שהה שם בערב. התינוקת נמצאה שלילית לנגיף.

מבית החולים נמסר כי "בוצע תחקיר אפידמיולוגי לאיתור מגעים ועובדים שהיו בחשד לחשיפה נכנסו לבידוד".

מספר הנפטרים מהנגיף עומד על 291 לאחר שחולה קורונה בן 71 שסבל ממחלות רקע נפטר בבית החולים הדסה. החולה היה מאושפז בבית החולים במהלך החודש האחרון במצב קשה.

משרד הבריאות הודיע מוקדם יותר כי מערך הבדיקות הסרולוגיות במטרה לנסות ולהעריך את מספר הנדבקים האמיתי בקורונה יצא לדרך, והחל מהשבוע הבא יחלו קופות החולים במערך הבדיקות בכל הארץ בקרב 70 אלף נבדקים ונבדקות ראשונים.

כבר היום החל מבצע בדיקות סרולוגיות בבני ברק באמצעות מד"א. בהמשך יוכלו להיבדק עוד עשרות אלפי אזרחים, כחלק מהליך של בדיקת דם שגרתית.

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר כי "הבדיקות הסרולוגיות הן כלי חשוב נוסף שיאפשר לנו תמונת מודיעין טובה יותר על מוקדי הקורונה בישראל. כך נוכל להתמודד טוב יותר עם גל נוסף של קורונה אם חלילה יתפרץ. אני מודה לקופות החולים שנרתמו למשימה הלאומית ואני בטוח שהן יבצעו אותה בצורה יעילה כפי שהן כבר מורגלות בבדיקות אחרות".

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב הוסיף, "הכוח היחסי של מדינת ישראל בתחום הרפואה הקהילתית היה ונשאר בקופות החולים שלנו. הן בעלות הפריסה הגיאוגרפית הטובה ביותר, הן בעלות היכולת הטובה ביותר בקהילה לביצוע סקרים ומדגמים רפואיים ואני יודע שהבדיקות שהן יעשו ישמשו אותנו כמדינה ואת העולם כולו בהתמודדות למול המחלה".

פרופ׳ סיגל סדצקי ראש שירותי בריאות הציבור ציינה כי "מטרת הבדיקות הסרולוגיות לשקף המצאות נוגדנים לוירוס הקורונה באדם וכך לתת תמונה על מצב החשיפה למחלה בקרב האוכלוסייה. חשוב לציין ולהדגיש כי שמירה על שלושת החוקים: עטיית מסיכות, ריחוק 2 מטר והקפדה על הגיינה היו ועדיין הדרכים היעילות ביותר למניעת הדבקה ועצירת התפשטות המחלה".

במשרד מסבירים כי בדיקה סרולוגית נועדה לגילוי נוכחותם של נוגדנים נגד גורמי מחלות שונים. הבדיקה משמשת לאבחון מחלות ומצבים רפואיים שונים. בדיקה סרולוגית מאפשרת לקבוע האם התרחשה הדבקה בגורם מחלה מסוים זאת על פי כמות וסוג הנוגדנים המתגלים בה.