יו"ר מועצת יש"ע, דוד אלחייני
יו"ר מועצת יש"ע, דוד אלחייניצילום: חזקי ברוך

יו"ר מועצת יש"ע וראש המועצה האזורית בקעת הירדן, דויד אלחייני ענה ליו"ר הכנסת יריב לוין שתקף אותו בחריפות על דבריו נגד נשיא ארה"ב.

"מוטב ליריב לוין שישיל מעליו את עור הנחש ויישיר מבט לבוחרי הליכוד ויודה באחריות שלו לשרטוט מפת הפינוי והקמת מדינה פלסטינית", אמר אלחייני.

את הדברים אמר אלחייני לאחר שיו"ר הכנסת יריב לוין תקף אותו בחריפות, "דבריו החצופים וחסרי האחריות של דוד אלחייני על נשיא ארה״ב ראויים לכל גינוי וביקורת. בכל הכבוד ליו״ר מועצת יש״ע, עליו להודות לנשיא טראמפ על פועלו האדיר לטובת מדינת ישראל ולטובת ההתיישבות".

"דבריו של ראש מועצת בקעת הירדן מבטאים כפיות טובה שאין כדוגמתה, וגורמים נזק גדול, דווקא בימים של מאמץ חשוב לקידום מהלך היסטורי של החלת ריבונות", הוסיף לוין.

חילופי המתקפות החלו לאחר שאלחייני התראיין ל'הארץ' ואמר כי הנשיא דונלד טראמפ וחתנו ג'ארד קושנר הוכיחו בתוכנית המאה שהם אינם ידידי אמת של מדינת ישראל ואינם חושבים על האינטרסים הביטחוניים וההתיישבותיים שלה.

"כל מה שמעניין אותם במתווה הוא לקדם את האינטרס שלהם לקראת הבחירות הקרובות כך שיסייע לטראמפ", אמר אלחייני.

ראש הממשלה בנימין נתניהו גינה את מועצת יש"ע, "אני מגנה בתוקף את דבריו של יו"ר מועצת יש"ע. הנשיא טראמפ הוא ידיד גדול של מדינת ישראל. הוא הוביל מהלכים היסטוריים לטובת מדינת ישראל וביניהם: הכרה בריבונות ישראל ברמת הגולן, הכרה בירושלים כבירת ישראל, העברת השגרירות האמריקנית לירושלים והכרה בחוקיות של מפעל ההתיישבות ביו"ש", אמר נתניהו.

"חזון השלום של הנשיא טראמפ כולל הכרה בישראל כמדינה יהודית, שליטה ביטחונית של ישראל בכל השטח מערבית לירדן, ירושלים מאוחדת, פירוק החמאס מנשקו, מניעת כניסת פליטים לישראל ועוד. מצער שבמקום הכרת הטוב יש מי שמתכחש לידידות זו שלא הייתה גדולה ממנה", דברי נתניהו.