הריסת הבית
הריסת הביתצילום: יחידת אכיפה - משטרת ישראל

בית המחבל הבדואי שרצח את לוחם הנח"ל רון קוקיא ז"ל בפיגוע דקירה בערד לפני כשנתיים, נהרס היום (ה') על ידי משטרת ישראל ויחידת האכיפה של משרד האוצר.

קוקיא שירת כלוחם בחטיבת הנח"ל ונרצח בפיגוע דקירה בתחנת אוטובוס בערד בדצמבר 2017.

המחבל, חאלד אבו ג'ודה, תושב כסייפה, הורשע על-ידי בית המשפט בעבירת רצח בכוונת תחילה בפיגוע טרור, ניסיון רצח והחזקת סכין. במרץ 2019 הוא נידון למאסר עולם.

רון קוקיא הי"ד
רון קוקיא הי"דצילום: באדיבות המשפחה

משפחת קוקיא מסרה בעקבות הריסת הבית: "המשפחה נמצאת בקשר עם גורמי האכיפה וקיבלה עדכון.
לאחר ההריסה החלקית שביצע האב בפברואר ובאיחור, היום השלימה המדינה את הריסת הבית הלא חוקי שהיה בהלכים משפטיים כחמש עשרה שנה.

''בבית זה גרו שני הרוצחים יחד עם אביהם הפוליגמי שהלין אחת מנשותיו הפלסטינית השבחית אם אחד הרוצחים. כזכור משפחת קוקיא לא קיבלה ההתנצלות של אבי הרוצחים כשבוע לפני מועד ההריסה החלקית. משפחת קוקיא תמשיך ללוות את הענישה בקנס על אי ההריסה בזמן ובמשפט של אבי הרוצחים על הלנת השבחית. אנו מודים לשר אוחנה על שיחת הטלפון האישית שלו היום אל משפחת קוקיא", הוסיפו בני המשפחה.

תנועת "אם תרצו" שמלווה את משפחת קוקיא מסרה בתגובה "טוב עשתה מדינת ישראל כי הרסה את בית משפחת המחבלים, זרע הפורענות, מהם יצאו רוצחו של רון ז"ל. הגיע הזמן שמהלכים כאלה לא יקרו שנים אחרי הרצח אלא מיד לאחר פיגוע. כל מחבל שפל חיייב לדעת כי באם ירצה לבצע את זממו ביתו יהרס ומשפחתו תגורש לאלתר''.

בועז קוקיא: שחרור מחבלים יגביר את הטרור