חיטוי תחנת הרכבת התחתית במנהטן
חיטוי תחנת הרכבת התחתית במנהטןצילום: REUTERS/Andrew Kelly

מנתוני משרד הבריאות שפורסמו הערב (חמישי) עולה כי מספר חולי הקורונה הפעילים בישראל עומד על 2,191 בני אדם. 46 מהם אובחנו מאז הבוקר.

בבתי החולים מאושפזים 23 חולים מונשמים במצב קשה. מניין הנפטרים מקורונה בישראל עומד על 291, ועד היום החלימו מקורונה 15,013 ישראלים.

87 בתי ספר וגני ילדים ברחבי הארץ נסגרו עד כה לאחר שאובחנו בהם תלמידים או אנשי צוות שנדבקו בנגיף הקורונה. 301 תלמידים ועובדי הוראה אובחנו כחולים ועוד 13,696 נמצאים בבידוד.

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו נזף בשרי הממשלה על החלטתם לפתוח את המשק מהר מדי. בחדשות 12 דווח כי אחרי ששרת התחבורה רגב הכריזה שבכל מקרה הרכבת תחזור לפעילות ושר החינוך גלנט אמר שלא צריך לסגור את בתי הספר לפני שהיה על כך דיון במל"ל, נתניהו נזף בשרים ואמר להם בשיחות פרטיות כי "שרים מכריזים על החלטות באופן עצמאי. כל אחד היפראקטיבי ורוצה לעשות בתחומו אבל יש לזה השלכות רוחב.

''יש תחרות מי יפתח יותר מהר וככל שאתה פותח מהר יותר גם עלולה להיות הדבקה", הזהיר ראש הממשלה. לדבריו אין סיבה לחזור אחורה להנחיות קשות יותר, אבל הוא בוחן עצירה בהקלות ואפילו באופן יום-יומי.

בעקבות הדברים שאמר ראש הממשלה פורסמה הנחיה מראש המל"ל בקבוצת הוואטספ לענייני קורונה של השרים ושבה חודד בפניהם כי "סיכומים הנוגעים למדיניות הכללית חייבים לקבל את הסכמת המל"ל וככל שיידרש גם את הסכמת ראש הממשלה".