אימון
אימוןצילום: דובר צה"ל

מצבו של קצין צה"ל סגן-אלוף אביחי מור יוסף שנפצע באורח קשה אתמול (ד') כתוצאה מירי במהלך אימון צבאי השתפר לאחר טיפול רפואי בבית החולים סורוקה. פציעתו מוגדרת עתה באורח בינוני.

מפקד קורס מפקדי הפלוגות והגדודים, תת-אלוף גל שוחמי ביצע במהלך היום תחקיר ראשוני ממנו עולה כי במהלך תרגיל פלוגתי רטוב, כחלק מסדרת האש של קורס מפקדי פלוגות, מנהל התרגיל (מפקד צוות בקורס) נפגע מירי לוחם צה"ל מתרגל.

הפגיעה אירעה כאשר חצה קו ירי ללא תיאום עם הכוח שביצע ירי מתוך המבנים. נסיבות אי התיאום נמצאות בבדיקה.

התרגיל נעצר באופן מיידי, והפצוע קיבל טיפול רפואי ראשוני בשטח ומשם פונה במסוק לקבלת טיפול רפואי בבית חולים. ממסקנות התחקיר עולה כי לא נמצא ליקוי בפעילות הכוח אשר ביצע את הירי מהמבנה.

מפקד קורס מפקדי הפלוגות והגדודים סיכם את התחקיר הראשוני וציין כי נכון לעת הזו ובהתחשב בכך שהתחקיר התקיים ללא הקצין שנפצע עולה כי חציית מנהל התרגיל את קו התאום היא הגורם הישיר אשר גרם לתאונה. עובדות אלו יבוררו בהמשך עם הקצין ברגע שיחלים.

עד כה עלה כי ההכנות לאימון היו תקינות ואף מחמירות כנדרש באימונים מסוג זה וכי הכוח ובעלי התפקידים היו כשירים לביצוע תפקידם.

מפקד זרוע היבשה, אלוף יואל סטריק הנחה על הקמת צוות תחקיר מומחים בראשות קצין חי"ר וצנחנים ראשי, תת-אלוף דן גולדפוס. הצוות יכלול אנשי מקצוע מגופים שונים בתחומי האימונים, ניהול תרגילים והבטיחות בפרט.

כמו כן, הוחלט כי ביום א' הקרוב, ה-7 ביוני 2020, יתקיים עוצר אימונים כללי ויבוצע יום למידה בכלל היחידות בצה"ל לטובת חידוד נהלי הבטיחות. חקירת מצ״ח והתחקיר המבצעי נמשכים.