בנימין נתניהו
בנימין נתניהוצילום: רויטרס

ד"ר אריה בכרך, אב שכול אשר היה שותף בדיונים בכנסת על חוק קיזוז משכורות מחבלים, תוקף בטורו השבועי בערוץ 7 את הממשלה והעומד בראשה על העברת כספי המיסים לרשות הפלסטינית ללא קיזוז משכורות המחבלים.

בכרך פתח את טורו בתיאור המצב, "מזה שלושה חודשים עוברת ממשלת ישראל על החוק שהיא עצמה חוקקה. ממשלת ישראל נמנעת מלקזז מהכסף שהיא מעבירה לרשות הפלסטינית את המשכורות שזו משלמת למחבלים".

לדבריו עצם הצורך בחקיקת חוק לדבר כל כך מובן מאליו מעיד על בעיתיות, "חוק כזה לא היה צריך להיחקק, זו היתה צריכהלהיות תגובה טבעית כמו תגובה מותנית, אולם לערנו לא כך. החוק נחקק למורת רוחם של ראש הממשלה נתניהו ומי שהיהשר הביטחון, ליברמן. שניהם התנגדו לחוק וזה נחקק ביוזמתם של אלעזר שטרן ואבי דיכטר.

''גם בהצעת החוק ביקשו ביבי וליברמן להשאיר לעצמם פתח מילוט דרכו יוכלו להימלט מלמא אחר הוראות החוק. ביבי צפה את הלחצים שיופעלו עליו לכשיפעיל את החוק והוא מכיר את חוסר יכולתו לעמוד בלחצים ולכן חיפש ניסוח עם פיתח מילוט אך זה לא התקבל. כך עצם החקיקה זו בושה, אך אי ביצוע החוק זה פשע כפול ומכופל".

בכרך המשיך בביקורת החריפה וסיפר על דרך ההערמה של הממשלה על ועדת החוץ והביטחון וההתנהלות המזכירה דרך פעולה של מעלימי מס.

הוא מסביר את ההגיון שהנחה את מחוקקי החוק, "העילה לחקיקת החוק היא להימנע מלתמוך בטרור, אי מילוי החוק כשלשונו וכרוחו הופכת אותנו למדינה תומכת טרור נגדנו".

כאב שכול מספר בכרך על הכאב שחשות משפחות שכולות לאור התנהלות הממשלה, "במונחים רגישיים קשה לתאר את הרגשת המשפחות השכולות שיודעות שממשלת ישראל תומכת ישירות במשפחות של רוצחי בניהם ובעזרת המיסים שהם עצמן משלמות. במילים אחרות נפגעי הטרור תומכים ומממנים את הרוצחים שפגעו בהם. שום מדינה המכבדת את עצמה ומתחשבת ברגשות אזרחיה לא היתה מעלה על דעתה התנהגות כזאת. אין לי ספק שכל המדינות שלהן יש כבוד עצמי יקבלו את הקיזוז כתגובה מתחייבת. כך אפילו הפחדן, ראש הממשלה, יכול לצאת מהלחצים הדמיוניים ואפילו האמיתיים. יתר על אני סבור ש

''מדינת ישזרראל צריכה לעודד הגשת תביעות פיצויים נגד המחבלים והרשות הפלסטינית ולקזז את הפיצויים מכספי הרשות, אפיילו במחיר קריסת הרשות הפלסטינית"