גמרא
גמראצילום: istock

ישיבת ההסדר בתקוע ביחד עם ומרכז שטיינזלץ החליטו להנגיש את לימוד הגמרא לקראת הבגרויות.

המיזם החינמי שלהם מציע לבחורים בתיכון עזרה מגוונת בהכנה לבגרות בגמרא.

הרב מיכל פאלק, ראש ישיבת ההסדר בתקוע, מסביר לערוץ 7 מה הניע את הפרוייקט. "אנחנו כבר שלושה חודשים נמצאים במצב קורונה ובמובן מסויים דווקא עכשיו המצב מאתגר במיוחד כי לא ברור לנו מתי יהיה אחרי הקורונה. תוך כדי אנחנו מנסים להתקדם, ללמוד ולעשות והאתגר הגדול הוא לא רק לחשוב על עצמנו אלא לחשוב גם על האחרים שצריכים עזרה ונמצאים באתגרים ומצוקות".

"מתוך ההקשר הזה, המרכז של הרב שטיינזלץ ואנחנו חשבנו על תלמידי הישיבות התיכוניות שמאותגרים מאוד לקראת הבגרויות ומנקודת המבט שלנו בגמרא, שזה מקום שאנחנו מאוד קשורים ומחוברים אליו, נוכל לעזור להם להצליח בבגרות ולהנחיל עוד אהבת תורה. גמרא הוא ספר מאתגר ולא קל, אבל מי שנמצאים בפנים ולומדים, יכולים לעזור ולהועיל לשמיניסטים והשביעיסטים".

לדבריו, "כולנו הרי גילינו את הזום והפודקסטים בצורה מאוד משמעותית בתקופה האחרונה וביקשנו להשתמש בהם ללימוד תורה. אחד הרמי"ם בישיבה הכין פודקסטים על כל הדפים לבחינת הבגרות והמטרה היתה שהתלמידים בישיבה יקחו חלק בדבר הזה ויתרמו בכשרונם ובנוסף ילמדו בחברותא דרך 'זום' עם תלמידים מישיבות תיכוניות. זה לוקח רק 40 דקות ביום ולומדים טוב, מתחברים וגם להצליח בבגרות יותר ממה שהם שיערו לפני כן".

הרב פאלק אומר כי מדובר ביוזמה שיכולה לפרוץ גבולות. "זה יכול להתרחב לא רק במסגרת ישיבת ההסדר בתקוע, אלא לכל ישיבות ההסדר וכל עולם התורה יכול לקחת חלק בזה. יש המון תלמידים ולא נצליח להגיע לכולם. הגילוי הזה של ה'זום' שהפך להיות חלק מהחיים שלנו פתח הזדמנויות רבות. זה לא מחליף את הלימוד האישי פנים מול פנים שחשוב מאוד מול לימוד התורה, אבל אפשר להשתמש בכלי הזה גם לסיוע לבגרויות וגם לחברותות עם תלמידים ואנשים מכל העולם – ויש כאלה. אנחנו מרגישים אהבת תורה שעוברת דרך 'הזום' בעוצמות שלא היו לפני הקורונה".