אימונים צבאיים בלב ים
אימונים צבאיים בלב יםצילום: iStock

דולפינים, כלבי ים ואפילו לווייתנים הם לא רק חיות חמודות אלא גם לוחמים אמיצים. לוחמי הסנפיר כבר מזמן הפכו לחלק בלתי נפרד מהמלחמה המודרנית וייתכן שחלקם אף הפכו למרגלים.

לפני כשמונים שנה לכד הצבא האמריקאי דולפין על מנת ללמוד את צורת השחייה שלה ולנסות לפתח באמצעותה כלי שיט מהירים ויעילים יותר. הדולפין זכה לשם נוטי ואף הוכתר כחייל הסנפיר הראשון אבל לאחר מספר ניסיונות כושלים לפתח כלי שיט דמוי דולפין- החליט הצבא לשנות כיוון.

במקום לנסות לחקות את צורת השחייה של הדולפינים או את הסונאר הטבעי שלהם, החליט חיל הים האמריקאי לאלף את הדולפינים עצמם לסייע לחיילים. הדולפינים אומנו לחפש מוקשים ימיים, להציל חיילים שנתקעו בלב ים או לעשות פטרולים סביב הגבולות מצוידים במצלמות ומכשירי זיהוי.

עם השנים, הצטרפו אל הדולפינים גם כלבי ואריות הים. בדומה לדולפינים, הם אומנו לזהות איומים מתחת למים ולהזהיר את צוות הספינה על ידי נגיעה בדיסק מיוחד בדופן. הביקורות על השימוש בחיות למטרות צבאיות כמובן לא איחרו להגיע, אבל לטענת הצבא החיות מקבלות יחס טוב ואין חשש אמיתי שייפגעו.

יחד עם בעלי הסנפיר הצבאיים, ייתכן שיש גם חיות ים שהצטרפו לשירות החשאי והפכו למרגלים. לפני כשנה התגלה ליד נורבגיה לוויתן שעורר סקרנות רבה. הלוויתן היה מצויד ברתמה ואהב להתקרב אל כל הספינות שהגיעו לאזור ולעקוב אחריהם.

לאחר כמה ימים נתפס הלוויתן על ידי הצבא הנורבגי והם גילו עליו גם מצלמה עליה נכתב "סיינט פטרסבורג" העיר הרוסית ממנה כנראה הגיעה החיה הסקרנית.

לא ברור עדיין האם מדובר במרגל או בלוויתן שהחליט לערוק מצבא רוסיה, אבל מה שבטוח- היום הצבא הנורבגי כבר מסתכל פעמיים על כל בעל סנפיר שמתקרב לאזור. אז בפעם הבאה שאתם רואים דולפין או כלב ים, מוזמנים קודם לבדוק שאתם לא נמצאים תחת עינו של מרגל מתוחכם במיוחד.

רוצים עוד? כתבות חדשות כל יום בנוער ערוץ 7- המקום בשבילכם!