קורונה
קורונהReuters

ארגון הבריאות העולמי משנה את ההמלצות הרשמיות שלו בנושא חבישת מסיכות פנים.

לאחר שמנכ"ל הארגון, טדרוס ג'בריסוס, אמר בעבר כי "אין הוכחה לכך שאנשים בריאים צריכים לחבוש מסיכות פנים" וטען כי יעילותן של המסיכות בהגנה על אנשים בריאים לא הוכחה מדעית, אמר ג'בריסוס בסוף השבוע כי הארגון החליט להמליץ באופן רשמי לאזרחי העולם לחבוש את מסיכות הפנים גם עבור אנשים בריאים.

"לאור עדויות מתפתחות, ארגון הבריאות העולמי ממליץ כי על הממשלות לעודד את הציבור הרחב ללבוש מסיכות פנים במקום בו יש התפרצות ושמירת ריחוק חברי היא קשה, כמו למשל בתחבורה הציבורית, בחנויות או בסביבות צפופות אחרות", אמר ג'בריסוס.

עם זאת, הוא אמר גם כי המסיכה לבדה לא תגן מפני הידבקות בקורונה. "מסיכות פנים הן רק אחד ממגוון הכלים שניתן להשתמש בהן כדי להפחית את הסיכון להדבקה. אסור להעניק לאנשים תחושת הגנה כוזבת. מסכות בלבד לא יגנו מפני הידבקות בנגיף הקורונה", אמר ג'בריסוס.

ד"ר מריה ואן קרקהובה, המומחית הראשית של ארגון הבריאות העולמי בנושא נגיף הקורונה, אמרה לסוכנות הידיעות רויטרס כי ההמלצה היא שאנשים ילבשו "מסכת בד ולא מסיכה רפואית".

היא הוסיפה עוד כי "מסיכות הבד צריכות להיות מורכבות מלפחות שלוש שכבות של חומר שונה על מנת להיות יעילות".

בינתיים, איראן הפכה למדינה הראשונה בעולם המדווחת על גל שני של התפרצות המגיפה. בימים האחרונים נרשמו אלפי נדבקים חדשים מדי יום, כאשר השיא היה ביום רביעי האחרון עם 3574 נדבקים ביממה אחת בלבד.

איראן החלה בהסרת המגבלות על האזרחים באמצע אפריל. גורמי הבריאות האיראניים טענו כי "הגל השני הוא למעשה תוצאה של בדיקות טובות יותר ורישום נתונים מעודכן יותר", לאחר שספקות רבות הועלו בנוגע לאמינות הנתונים שפורסמו לאחר גל ההידבקות הראשון שפקד את המדינה.