יעד אחת ההצתות. בית הדין בתל אביב
יעד אחת ההצתות. בית הדין בתל אביבצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

בארגון חותם מגיבים הבוקר (ראשון) לכתב האישום שהוגש נגד ציון כהן, תושב קיבוץ מרום גולן בן 68, בגין הצתת שישה מוסדות דת ברחבי הארץ במטרה להפסיק מתן שירותי מוסדות דת לציבור החילוני.

בארגון טוענים כי אירועי ההצתה בהם הואשם כהן הם תוצאה של הסתה ממושכת וקובעים, "הכתובת על הקיר".

"מסיתים נגד הדתיים והחרדים, משמיצים בכל מהדורת חדשות ואז הגל מגיע. אישה יורקת על דתיה ברמת גן, אחרים מקללים ילדים עם פאות ועכשיו גל הצתות של מבנים דתיים. זה לא מקרה. זה מערך. זה לא קרה בטעות. זו תוצאה של הסתה מתמשכת", מציינים בארגון

לדבריהם, "יש מקום לחשבון נפש נוקב של פוליטיקאים, ארגונים ואנשי תקשורת, אשר לאורך שנים מייצרים באופו עקבי דה-לגיטימציה ושנאה כלפי הרבנות הראשית לישראל, בתי הדין הרבניים ושירותי הדת של המועצות הדתיות, בניסיון לשוות להם דמות דמונית של שחיתות וכפייה".

"היד המציתה הוציאה לפועל את שטיפת המוח ארוכת השנים הזאת, של אלו המבקשים לרוקן את מדינת ישראל מזהותה היהודית", טענו בחותם.

בארגון תקפו את מי שמתכנים ארגוני היהדות הפלורליסטית, על שתיקתם לנוכח ההסתה וההצתה, "לצערנו עוד לא שמענו גינויים מהגופים הפלורליסטים שכן האשמה איננה פוסחת עליהם שדרדרו את השיח לשנאה כנגד בתי הדין הרבניים והציבור הדתי והמסורתי בכלל במדינת ישראל שהיא, היא מדינת העם היהודי".