ח"כ יהודה גליק
ח"כ יהודה גליקצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה צער על הריגתו של הצעיר הערבי איאד אל-חלאק בירי שוטרים, לאחר שנחשד בטעות כמחבל.

נתניהו התייחס לאירוע הקשה ואמר, "זו טרגדיה. זה אדם עם מגבלויות, עם אוטיזם, שנחשד בלא בצדק".

נתניהו פנה לשר אוחנה: "אני יודע שאתם עושים את הבדיקות, כולנו משתתפים בצערה של המשפחה, זה חובק את הציבור הישראלי כולו וגם ממשלת ישראל כולה, מצפה לבדיקות המלאות שלכם".

"כמובן שזה לא מצדיק את ההתנפלות הפרועה על יהודה גליק. אני בטוח שגם כאן תמצו את הדין", הוסיף ראש הממשלה.

הבוקר שחזר גליק בראיון לבני טיטלבוים בכאן מורשת את אירועי התקיפה שעבר, החל מהדקה בה נכנס לסוכת האבלים של משפחתו של איאד אלחלאק ועד הרגע שבו התקשר למשטרה.

יהודה גליק משחזר את רגעי הלינץ'כאן מורשת

"אני מאושר שאני בחיים", אמר גליק. "זו היתה קבוצה של עשרים שלושים גורמים אלימים ורצחניים שניסו לרצוח אותי וב"ה הקב"ה הציל אותי".

גליק שיחזר את הדקות הארוכות בהן כבר ראה את המוות שלו קרוב. "אני יו"ר עמותה שהקמתי בשם שלום ירושלים, שבעצם אנחנו מנסים לקדם בכל העולם שלום ושיח בין אנושי", אמר.

"מאוד הזדעזעתי שבוע שעבר מהאירוע שבו אנשי המשטרה הרגו אדם עם מוגבלויות ובאתי להביע את נחמתי כאחד האדם", סיפר. "לצערי, איך שנכנסתי לאוהל המנחמים קם שם אחד מבני המשפחה ושאל אותי איך קוראים לי, אמרתי לו 'יהודה גליק', אז הוא אמר לי שאני לא רצוי פה".

"אמרתי לו שאני מכבד את זה ואני יוצא ואז קרה משהו די סוריאליסטי", ציין, "קמתי לצאת ואז קמה אישה ואמרה לי 'אתה לא רצוי כי אתה איש של שנאה ואלימות ופה זה בית של אהבה ושלום'. לא סיימה את משפטה ונכנסו פנימה כעשרה חבר'ה בראשותו של מפקד עם מדים שחורים ופשוט הפליאו בי את מכותיהם".

הוא תיאר אלימות קשה שהופנתה כלפיו על ידי אותם ערבים. "הם דחפו אותי במורד המדרגות, שזה עשרים וחמש מדרגות, ופשוט לא הפסיקו לבעוט, לחבוט, לתת אגרופים וחבטות במשך כמאה חמישים מטר, עד שהגעתי למזלי הטוב לתחנת כיבוי אש שהייתה בקצה הרחוב, אבל הם עשו את כל אשר לאל ידם".