ממשוחררי עסקת שליט
ממשוחררי עסקת שליטצילום: פלאש 90

שירות בתי הסוהר סירב למסור לארגון לביא ול'פורום בוחרים בחיים' את שמות האסירים ששוחררו בעסקת שליט וחזרו למאסר, בנימוק של "פגיעה בפרטיות".

מדובר בתגובה לבקשת חופש מידע שהגיש עו"ד אביחי בוארון בשם ארגון לביא והמשפחות השכולות, בה ביקשו לקבל את רשימת האסירים ששוחררו ואת רשימת אלו מתוכם שנאסרו שוב.

בקשת חופש המידע נשלחה לממונה על חופש המידע בשירות בתי הסוהר לפני כחודש, ובה נכתב כי ארגון לביא מבקש לקבל את רשימת כלל האסירים הביטחוניים ששוחררו במסגרת עסקת שליט, רשימות האסירים ששוחררו בפעימה הראשונה והשנייה, ומספרם ושמותיהם של האסירים הביטחוניים אשר שוחררו בעסקת שליט והובאו לאחר מכן בשנית למשמורת שב"ס.

הבקשה עלתה מהשטח, לאחר שבמסגרת המשא והמתן המתנהל עם החמאס על החזרת החיילים הדר גולדין ואורון שאול ז"ל, דרש חמאס לשחרר את משוחררי עסקת שליט שנעצרו בשנית. כעת מבקשות המשפחות השכולות לקבל לידיהן את רשימת האסירים המשוחררים שחזרו למאסר בישראל, בכדי לדעת האם המחבלים שרצחו את קרוביהן עומדים שוב בפני אפשרות שחרור.

בארגון לביא ציינו כי בקשת חופש המידע שהוגשה מסתמכת על עקרון פומביות הדיון, והעובדה כי שמות האסירים אמורים להיות חשופים לציבור. כאמור, שירות בתי הסוהר סירב לבקשה בטענה כי אינם מוסרים שמות אסירים באופן גורף עקב "מידע שגילויו מהווה פגיעה בפרטיות".

ארגון לביא ו'פורום בוחרים בחיים' תקפו את תשובת שב"ס "סירוב רשויות המדינה לחשוף את הפנים האפלות של המחבלים שמאחורי עסקאות שחרור המחבלים אינו מתקבל על הדעת. לא יתכן שמשפחות נפגעי הטרור לא יוכלו לדעת האם רוצחי יקיריהם שוחררו במסגרת עסקאות שחרור מחבלים. מדיניות עמימות זו נועדה למנוע ביקורת ציבורית על עסקאות שחרור המחבלים שעומדות כעת על הפרק".