בדיקת חום בכניסה למרכול
בדיקת חום בכניסה למרכולצילום: ISTOCK

במערכת הבריאות חוששים מסיכוי סביר של התפרצות נוספת של קורונה ובמקביל עולות שאלות הקשורות לכיסוי ביטוחי של המחלה.

עו״ד יראון פסטינגר, שותף במשרד רון פסטינגר ומומחה בדיני נזיקין, ביטוח ורשלנות רפואית אומר שכל תביעה משפטית או ביטוחית הקשורה להידבקות בנגיף, קלושה ביותר.

"קשה לראות רשלנות במקרים כאלה ולהצדיק תביעה. גם אם אפשר להוכיח שמורה הדביק תלמידים, על מנת להוכיח רשלנות צריך לדעת בוודאות שהמורה ידע שהיה חולה והמשיך ללמד ושהנהלת בית הספר ידעה את המצב ואפשרה לו ללמד וזה לא פשוט. קשה להעלות על הדעת שמישהו יבוא ללמד בכוונה כשהוא יודע שהוא חולה. בבתי הספר ובמקומות העבודה, אם אין ידיעה מוקדמת על אדם שחולה, קשה לראות הצדקה לתביעה בנזיקין", אומר פסטינגר לערוץ 7.

לדבריו, "אפשר כמובן לכוון את האש גבוה יותר ולתבוע את המדינה ומשרד הבריאות שלא נתנו הנחיות מתאימות, לא עשו מספיק בדיקות ולא הקפידו על שמירת ההוראות, אבל זה כבר בגדר 'לטפס על קירות'".

הוא מציין כי "פוליסות של תאונות אישיות לא מכסות מחלות כמו הקורונה וגם פוליסות של ביטוח חיים שמכסות מחלות קשות - צריך שהאדם ייפגע באופן ניכר כדי שתהיה לו נכות. אלא שזו מחלה שיש מי שכלל לא מפתחים תסמינים ורוב האנשים מחלימים ממנה".

"לגבי תלמידים מבית הספר שנדבקו בימים האחרונים, תביעת נזיקין בגין רשלנות קשה לבסס, ביטוח לאומי יתערב רק במצב של נכות קשה ופוליסת הביטוח של משרד הבריאות חלה רק על תאונות אישיות והמחלה אינה תאונה. חברות הביטוח יזדרזו להתנער ובמקרה הזה גם בצדק. אין כיסוי ממשי נגד מחלת הקורונה", דברי עו"ד פסטינגר.