שיעור ב''זום''
שיעור ב''זום''ועידת רבני אירופה

הקהילה היהודית באיחוד האמירויות שנוסדה לפני 20 שנה ופועלת בהיחבא, השתתפה בתוכנית תורנית מיוחדת משודרת 'לקראת שבת'.

כמאה מבני הקהילה היהודית בדובאי ובאבו דאבי צפו ב''זום'' בדברי תורה מפי נשיא ''ועידת רבני אירופה'' הרב פנחס גולדשמידט, רב איחוד האמירויות הרב יהודה סרנא והתפללו כאשר לפני התיבה עומד החזן יוסף חייס.

בשנים האחרונות מלווה ''ועידת רבני אירופה'' את הקהילה היהודית באיחוד האמירויות. חברי הקהילה נפגשים בימים כתיקונם בתפילות בבית הכנסת בעיקר בימי שבת וחג. כדי לשמור על הקשר המיוחד עם חברי הקהילה הגה הרב גולדשמידט את הרעיון לקיים תוכנית תורנית מיוחדת לקראת שבת.

את התוכנית המיוחדת פתח הרב פנחס גולדשמידט, שאמר כי ''לעם ישראל יש מבנה ארגוני מיוחד המיוסד על הוראת התורה. ראשיתו של המבנה אנו מוצאים בעת חלוקת העם לשבטים ובברכתו של יעקב אבינו אנו מוצאים את אשר ייעד לכל שבט ושבט. התפקידים והמשימות לכל שבט וההשלמה שלו לעם ישראל.

''מתחילת ספר במדבר אנו מוצאים את מניין בני כל שבט. המחנות והדגלים עד לסופה של פרשת נשא בה מפורט באופן מיוחד מאוד סדר נשיאי ישראל המביאים את קרבנם בשמם ובשם שבטם מהטוב והמובחר ביותר לחנוכת המזבח. והתורה מפרטת כל שבט ושבט למרות שעל פי עינינו הגשמיים מדובר באותה נתינה של כל נשיא ונשיא. לאמור; הגם שאנחנו עם אחד יש חשיבות ייחודית לכל שבט ושבט''.

''מאז ימי המגיפה הנוראה אנו כולנו מצויים בבתינו בבידוד מבלי יכולת להשתתף בתפילות ובקהילות יחד. עלינו לזכור כי ההשגחה העליונה באה לרמוז על חשיבותו של כל אחד ואחד מאתנו כאשר מתאחדים לבנות את משכן ה' ולעשות את רצונו יתברך. אני מבקש לאחל לכל אחד ואחד מאתנו שנזכה להתאחד כולנו מתוך שמירה על חשיבותו של כל אחד וכיבוד הדדי שהוא הבונה את העם, מפסיק את המגפות לאורך הדורות והוא שיביא את הגאולה השלמה''.

בתוכנית השתתפו נשיא הקהילות היהודיות באיחוד האמירויות רוס קריל, דוד האריס יו"ר ארגון AJC ואישי ציבור המרבים לבקר במדינות אלה בנסיעות עסקים מארה"ב ומאירופה. ראש מטה נשיא הועידה גדי גרוניך שהוציא לפועל את הרעיון אמר כי ככל הידוע זוהי תוכנית 'לקראת שבת' הפומבית הגדולה ביותר שקיימה קהילה יהודית בעולם הערבי.