שחקני חיפה הערב בדרבי. נפרדו בתיקו
שחקני חיפה הערב בדרבי. נפרדו בתיקוצילום: האתר הרשמי של מכבי חיפה

האם נמצאה קבוצת הכדורגל הישראלית שנפגעה הכי הרבה מנגיף הקורונה? כשהיא ללא נקודה אחת בשני משחקי הפלייאוף הראשונים שלה מאז פגרת הקורונה הכפויה, וכשהיא צפויה לספוג הפסדים גבוהים בשל האיסור על כניסת קהל אוהדיה הרבים שממלאים בכל משחק את האצטדיונים בהם היא משחקת, הרוויחה הערב (ראשון) מכבי חיפה את תואר - הקבוצה שנפגעה הכי הרבה מנגיף הקורונה.

מה שהחל במעידה חד פעמית במשחק הראשון שלאחר הפגרה הכפויה, להפועל ת"א, המשיך עם הפסד במשחק העונה נגד יריבתה על התואר מכבי ת"א ונגמר הערב עם תיקו 2:2 בדקה ה-96 של משחק הדרבי החיפאי.

הירוקים מהכרמל שפתחו את הפלייאוף העליון בעונה שעברה עם שלושה הפסדים רצופים, 0 מ-9 אפשריות, קיוו שלא לשחזר זאת גם העונה וכבר בדקה ה-26 חגגו שער שהפיח בהם תקוות רבות כשמלך השערים של ליגת העל, ניקיטיה רוקאביציה כבש את שערו ה-19 העונה.

בדקה ה-54 השוותה הפועל חיפה את התוצאה. אף אחד לא ציפה למה שעתיד להגיע.

שער דרמטי של מוחמד עוואד בדקה ה-85 כבר שלח את שחקני מכבי חיפה לחגוג ניצחון יוקרתי בדרבי של העיר, אך בעיטת עונשין מוצלחת מ-11 מטרים בדקה ה-96 הותירה אותם עם נקודה אחת בלבד ואכזבה גדולה מפתיחה רעה נוספת של פלייאוף, כמעט כמו העונה שעברה.

לא רק במשחק הזה הערב נכבש שער מכריע בדקה דרמטית, כאשר גם במשחק התחתית בין מכבי נתניה לסקציה נס ציונה, נכבש שער כזה, כאשר העולה החדשה לליגת העל לאחר 51 שנים הכניעה את נתניה שנותרה בתשעה שחקנים בדקה ה-85 ופתחה למעשה את מאבקי התחתית בפלייאוף התחתון של ליגת העל בכדורגל. מי תרד אל ליגת המשנה אוטוטו?