תאונת אופנוע. ארכיון
תאונת אופנוע. ארכיוןצילום: iStock

בשנת 2019 נהרגו 27 רוכבים צעירים על אופנועים וקטנועים, זאת לעומת 17 שנהרגו בשנת 2018, עליה של 70%, כך עולה מנתונים שמפרסמת עמותת 'אור ירוק'.

780 רוכבי אופנוע וקטנוע צעירים נפגעו בתאונות בשנת 2019 ברחבי הארץ, רובם המכריע, 607 מהם, נפגעו בתחום העירוני. גם כאשר בוחנים את מספרי ההרוגים ניתן לראות כי רובם נהרגו בתחום הערים והישובים.

בירושלים נפגעו 106 רוכבים צעירים בשנת 2019 ונהרגו שישה – מספר ההרוגים הגבוה בעשור בעיר. בתל אביב-יפו נפגעו 95 רוכבים צעירים בשנת 2019, בחולון נפגעו בשנה זו 34 רוכבים צעירים וזהו מספר הרוכבים הצעירים שנפצעו בתאונות דרכים, הגבוה ביותר בשמונה השנים האחרונות בעיר.

בעשור החולף נפצעו בתאונות דרכים בתחומי הערים והישובים קרוב ל-7,049 רוכבים צעירים בני 15 עד 24, 91 מהם נהרגו. מדובר ב-700 נפגעים בממוצע בכל שנה ותשעה הרוגים בממוצע.

לדברי ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק, "העליה במספרי ההרוגים דרמטית ובלתי נתפס שמודבר בנערים שחלקם עוד לא סיימו את התיכון, מאחורי כל הרוג כזה ישנה משפחה שחיכתה לו בבית. הנתונים הקשים צריכים להטריד את כל הגורמים האחראיים לבטיחות בדרכים ועליהם לפעול בהקדם למניעת התאונות המיותרות האלה ולצמצום מספר הצעירים שנפגעים בהן".

"משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייב לשפר את אופן הכשרת הרוכבים הצעירים כדי ללמד אותם לא רק לשלוט באופנוע אלא גם לקרוא את מפת הסכנות שהכביש מציב. ההכשרה חייבת להיות יסודית יותר כדי לצמצם את מספרם של הרוכבים הצעירים המעורבים בתאונות דרכים ולמנוע את הצעיר ההרוג הבא", הוסיף קיטה.